We wtorek, 8 bm. rozpoczął się pierwszy etap prób morskich ORP Albatros – drugiego z serii trzech nowoczesnych niszczycieli min dla Marynarki Wojennej RP. Okręt, przeznaczony do poszukiwania i zwalczania min morskich na wodach polskiej strefy ekonomicznej oraz w grupach taktycznych na Morzu Bałtyckim i Północnym, budowany jest w stoczni Remontowa Shipbuilding SA.
– Jednostka osiągnęła gotowość do wyjścia w morze i tym samym rozpoczynają się regulacje urządzeń i systemów. Przed rozpoczęciem tego etapu otrzymaliśmy zgodę towarzystwa klasyfikacyjnego na regularne wyjścia w morze, a w następnej kolejności zamierzamy zdawać poszczególne pozycje przewidziane do realizacji w programie prób morskich. W próbach morskich udział będą brać przedstawiciele Zamawiającego, 4 Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego, konsorcjantów, towarzystwa klasyfikacyjnego PRS i oczywiście liczna grupa pracowników naszej stoczni – mówi Bartłomiej Pomierski, kierownik projektu budowy dwóch niszczycieli min dla Marynarki Wojennej RP.
Pierwszy etap prób morskich potrwa do 16 czerwca i obejmuje testy systemu nawigacji, napędu i wyposażenia pokładowego okrętu. Drugi etap rozpocznie się 18 czerwca i potrwa cztery dni.
Kontrakt obejmujący projekt i budowę dwóch kolejnych niszczycieli min projektu 258 Kormoran II wraz z trzema pakietami wsparcia logistycznego pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a Konsorcjum, któremu przewodniczy Remontowa Shipbuilding SA podpisano 27 grudnia 2017 r. w Ministerstwie Obrony Narodowej w Warszawie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów