• <
PZT_1100x200_gif_2020

Ogłoszenie o postępowaniu na wybór przewoźników promowych w Porcie Gdynia

Strona główna Porty, logistyka Ogłoszenie o postępowaniu na wybór przewoźników promowych w Porcie Gdynia
Ogłoszenie o postępowaniu na wybór przewoźników promowych w Porcie Gdynia - GospodarkaMorska.pl
fot. Port Gdynia

sons

02.12.2020 Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w dniu 2 grudnia 2020 roku ogłosił postępowanie na wybór przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia w latach 2021 do 2025. Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji z ogłoszeniem. Przewoźnicy, którzy do 15 grudnia złożą wnioski o udział i zostaną zakwalifikowani do udziału w postępowaniu będą mogli złożyć oferty, których treścią będą plany zawinięć, parametry promów oraz propozycję wysokości opłat portowych.

Nowy Terminal Promowy w Porcie Gdynia to:

- Długość linii cumowniczej Nabrzeża Polskiego wynosi ok. 266 m,

- Zespół ramp: górnej i dolnej, umożliwiający jednoczesny załadunek na dwa pokłady samochodowe różnej wielkości promów,

-  Parking przeznaczony jest dla pojazdów oczekujących na odprawę
   - dla samochodów osobowych o pojemności 215 aut (4.792 m2),
   - dla samochodów ciężarowych o pojemności 110 aut z naczepami (12.060 m2).

-  Plac manewrowy o powierzchni 44.542 m2
   - dla pojazdów ciężarowych o pojemności 112 aut;
   - dla samochodów osobowych o pojemności 120 aut;
   - dla aut wyjeżdżających z promu plac buforowy o pojemności 122 aut,  

- Budynek główny Dworzec Promowy  4-ro kondygnacyjny, z wydzielonymi miejscami na sprzedaż biletów, kontrolę bagażu i kontrolę osobistą,

 Dane eksploatacyjne budynku:

- powierzchnia zabudowy: 2 063,00 m2,

- kubatura:  30 285,00 m3,

- powierzchnia użytkowa: 5 468,00 m2,

Galeria wraz z łącznikiem pasażerskim umożliwia przejścia pasażerom bezpośrednio z promu do budynku i odwrotnie.

Terminal Promowy w Porcie Gdynia

Budowa Terminalu jest największą, od blisko 50 lat, inwestycją realizowaną w Porcie Gdynia. Inwestycja umożliwi przyjmowanie większych promów o długości do 240m oraz skróci czas związany z zawinięciem statku do portu. Terminal zapewni obsługę transportu promowego w systemie dwupoziomowym na jednym stanowisku promowym oraz obsługę ruchu pasażerskiego poprzez galerię łączącą budynek terminalu ze stanowiskiem promowym. Bezpośredni dostęp do intermodalnego terminalu kolejowego umożliwi obsługę ładunków intermodalnych. Nowy terminal promowy połączony będzie z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez: ulice Polską i Janka Wiśniewskiego, Trasę Kwiatkowskiego i Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1.

Nowy terminal promowy będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w basenie Morza Bałtyckiego. Zlokalizowany będzie blisko centrum miasta. Inwestycja wpisuje się w ideę Green Port poprzez eliminowanie zanieczyszczenia środowiska. Wynika to z możliwości zasilania prądem promów podczas postoju, dzięki specjalnym urządzeniom, pozwalającym na czerpanie energii elektrycznej bezpośrednio z lądu.Taka technologia umożliwi wyłączenie silników i agregatów podczas postoju.

Sam terminal zostanie wyposażony w nowoczesne, przygotowane specjalnie dla Portu Gdynia urządzenia pozwalające na dostosowanie ramp i galerii pasażerskiej do różnej wielkości i typów statków, co istotnie ułatwi wejście jak i zejście na statek pasażerom poruszającym się zarówno pieszo jak i pojazdami kołowymi.

Projekt jest realizowany w oparciu o fundusze unijne oraz środki własne Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Zakończenie realizacji projektu planuje się w połowie przyszłego roku.

Link do strony z ogłoszeniem o postępowaniu dostępny TUTAJ.

port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 55,09 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 22645,00 $ tona 4,16% 21 sty
 Cynk 2707,00 $ tona 0,86% 21 sty
 Aluminium 1992,00 $ tona 0,81% 21 sty
 Pallad 2367,50 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 1109,65 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 25,55 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1855,30 $ uncja  0,00% 22:59
invest_gda_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.