O strategicznej roli nowych serwisów Britannia i Albatros, przejęciu pełnej kontroli operacyjnej nad połączeniami East/West oraz o tym, dlaczego Gdynia i Gdańsk stają się coraz ważniejszymi punktami na globalnej mapie handlu – opowiada Marta Włoczewska, Import Trade Director w MSC Poland.
Pani Marto, MSC jest największym armatorem kontenerowym na świecie. Jakie są kluczowe zasady działania firmy i jej znaczenie na rynku globalnym?
Marta Włoczewska, Import Trade Director w MSC Poland: MSC (Mediterranean Shipping Company) to światowy lider w transporcie kontenerowym, oferujący usługi na wszystkich kluczowych szlakach handlowych. Obecnie nasza firma dysponuje flotą 900 statków i zapewnia rozwiązania logistyczne umożliwiające sprawną i skuteczną wymianę towarów na całym świecie. Kluczowe dla MSC jest dostarczanie klientom konkurencyjnych i niezawodnych połączeń oraz ciągłe inwestycje w rozwój infrastruktury i innowacyjne rozwiązania transportowe. W tym duchu dwa nasze najnowsze serwisy wzmacniają pozycję Polski na globalnej mapie handlu.
Uruchomienie nowych serwisów Britannia i Albatros to znaczący krok w rozwoju połączeń z Polską. Jakie są główne zalety tych nowych tras?
Od lutego 2025 roku MSC oferuje niezależną i zoptymalizowaną sieć połączeń w ramach East/West Network, zastępując dotychczasowe porozumienie 2M z firmą Maersk. Przejmując pełną kontrolę operacyjną nad własną siecią, MSC zapewnia klientom większą elastyczność oraz aż 34 połączenia w ramach pięciu kluczowych szlaków handlowych. To zagwarantuje jeszcze lepsze możliwości dostosowania usług do potrzeb rynku.
Jakie są główne korzyści dla klientów korzystających z tych nowych połączeń?
Nowe usługi odpowiadają na rosnące potrzeby klientów oraz na dynamiczny rozwój rynku transportu morskiego w Polsce. Wprowadzając dwa serwisy – Britannia i Albatros – oferujemy bezpośrednie połączenia, które wzmacniają rolę Gdyni i Gdańska jako istotnych węzłów logistycznych między Azją a Europą.
Serwis Britannia zapewnia unikalne, bezpośrednie połączenie Chin oraz Wietnamu z Gdynią i Gdańskiem, tworząc atrakcyjną alternatywę dla polskich eksporterów i importerów.
Serwis Albatros oferuje bezpośrednią trasę do/z Gdańska, umożliwiając sprawny transport towarów z/do Chin i Korei Południowej.
Dzięki tym udoskonaleniom MSC konsekwentnie dostarcza wydajne i skoncentrowane na kliencie rozwiązania, nadal skupiając się na współpracy lokalnej.
Czy może Pani podać przykładowe czasy tranzytu dla tych serwisów?
Oczywiście. W przypadku serwisu Britannia, czas tranzytu z Szanghaju do Gdyni wynosi około 50 dni, natomiast z Ningbo do Gdyni to około 49 dni. W przypadku serwisu Albatros, czas tranzytu z Gwangyang do Gdańska to około 54 dni, z Ningbo około 50 dni, a z Szanghaju około 47 dni.
Chciałbym jeszcze na chwilę wrócić do tematu infrastruktury. Terminal T3 w Baltic Hub w Gdańsku właśnie rozpoczął działalność. Czy ma to wpływ na nowe serwisy?
Tak, terminal T3 to duży krok naprzód dla Gdańska i całej Polski w zakresie obsługi transportu morskiego. 4 kwietnia pierwszy statek w ramach serwisu Britannia, MSC ROSE, zawinął do Gdańska i został obsłużony na nowym terminalu.
Nowa infrastruktura zwiększa efektywność operacyjną, skraca czas przeładunków i zapewnia większe możliwości logistyczne naszym klientom, czyniąc Gdańsk jeszcze ważniejszym punktem na mapie Europy.
Pani Marto, dziękuję za rozmowę i szczegółowe informacje na temat nowych usług MSC.
Również dziękuję. Cieszę się, że mogłam przedstawić nasze nowe rozwiązania i ich znaczenie dla rynku. Jestem przekonana, że przyniosą one korzyści naszym klientom i przyczynią się do dalszego rozwoju polskiego importu i eksportu. Zachęcam do odwiedzenia dedykowanej strony, gdzie można znaleźć więcej informacji o naszych usługach: Facilitating East West Trade: Exports from Asia | MSC, lub do bezpośredniego kontaktu: marta.wloczewska@msc.com.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania