24-metrowy MS Brim to wielokrotnie nagradzany, w pełni elektryczny, wyposażony w system magazynowania energii Corvus Dolphin Energy statek wycieczkowy, oddany do użytku w 2019 roku. Posiada akumulatory o łącznej mocy 790 kWh. Właściciel Brim, Brim Explorer (lokalna firma oferująca wycieczki krajoznawcze), ma nadzieję na przywrócenie statku do eksploatacji jeszcze tej wiosny.
Sytuacja na pokładzie statku wycieczkowego o napędzie akumulatorowym w Norwegii została rozwiązana po tym, jak załogi użyły azotu do usunięcia gazów wybuchowych po „zdarzeniu termicznym” z zeszłego tygodnia. Otaczająca go strefa bezpieczeństwa została podniesiona.
W ubiegły czwartek MS Brim został zadokowany w Vallø w Norwegii, kiedy to załoga, która zauważyła dym, uruchomiła alarm przeciwpożarowy.
Na pokładzie nie było żadnych pasażerów, a członkowie załogi zostali ewakuowani – w obawie, że może dojść do eksplozji na statku, wyznaczono też strefę bezpieczeństwa.
Pomimo szybkiej stabilizacji temperatury, jednostki ratunkowe nie były w stanie wejść na pokład ze względu na zagrożenie wybuchem. Dopiero we wtorek udało się zakończyć akcję sukcesem, poprzez usunięcie niebezpiecznych gazów z grodzi i zamkniętych przestrzeni z wykorzystaniem azotu.
Corvus Energy dostawca baterii, potwierdził, że „zdarzenie termiczne” dotyczyło baterii Brima.
W oświadczeniu opublikowanym na swoim profilu na Facebooku lokalna straż pożarna Vestfold podziękowała Corvusowi za ich „nieocenioną pomoc” w rozwiązaniu sytuacji.
„Straż pożarna i policja poradziły sobie z sytuacją w najbardziej profesjonalny sposób” – komentuje Corvus.
„Dzięki przestrzeganiu procedur, ścisłej współpracy udało się zapobiec poważnym konsekwencjom” dodał w aktualizacji.
Śledztwo w sprawie incydentu jest obecnie prowadzone przez Norway’s National Criminal Investigation Service (Kripos) oraz specjalną agencję w ramach Norweskiej Służby Policyjnej.
„Wiemy, że istnieje duże zainteresowanie technologią naszych hybrydowych statków elektrycznych i uważamy, że ważne jest, aby nasze doświadczenie przyniosło korzyści całej branży. To wydarzenie pokazało, że jest wiele punktów do nauki, którymi będziemy się aktywnie dzielić z innymi, gdy tylko otrzymamy więcej informacji” - napisał w poście na Facebooku właściciel jednostki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów