Kontenerowiec zatrzymany w marcu w porcie w Rostocku nadal nie może wypłynąć. Według ustaleń mediów Atlantic Navigator II miał przewozić towary z Rosji, które znajdują się na listach sankcyjnych Unii Europejskiej.
Atlantic Navigator II cumuje w porcie w Rostocku od 4 marca. Jednostka, która pływa pod banderą Wysp Marshalla, nie może opuścić portu, a powodem najwyraźniej jest ładunek.
"Statek, którego celem jest USA, ma na pokładzie 251 kontenerów sklejki brzozowej z Rosji" - pisze w środę portal tagesschau. Zostało to potwierdzone stacji NDR przez prokuraturę w Rostocku . Drewno znajduje się na liście sankcji UE nałożonych na Rosję za jej inwazję na Ukrainę.
Pierwotnie statek płynący z Petersburga miał w ogóle nie zawijać do Rostocku. Według miejscowego urzędu portowego i morskiego, awaria napędu wymusiła nieplanowany postój naprawczy jednostki. Służby celne natknęły się na towary i zabroniły ich dalszego transportu. W odpowiedzi na zapytanie NDR, urząd potwierdził, że uszkodzenie śruby okrętowej na Atlantic Navigator II zostało już naprawione.
Poinformowano również, że trwa dochodzenie celne. Służby odmówiły "ze względu na trwające śledztwo" odpowiedzi na pytanie, co stanie się z towarami objętymi sankcjami.
Z Berlina Berenika Lemańczyk
bml/ ap/
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.