Globalny dostawca rozwiązań logistycznych Samskip i wiodąca stocznia Cochin Shipyard Ltd. z Indii rozpoczęły budowę swojego nowoczesnego zeroemisyjnego kontenerowca - "Samskip SeaShuttle".
Przedstawiciele obu firm, rządu i partnerów spotkali się na ceremonii cięcia blach, która rozpoczęła budowę Samskip SeaShuttle. Statek będzie pierwszym na świecie zeroemisyjnym kontenerowcem zasilanym zielonym wodorem. Zadaniem Samskip SeaShuttle będzie tworzenie zielonych korytarzy między kontynentem europejskim a regionem skandynawskim. Kontenerowiec ma osiągnąć około 25 000 ton redukcji CO2 rocznie.
Dyrektor Regionalny - Norwegia & Szwecja Multimodal, Are Grathen powiedział: "To był długi proces, ale od samego początku wierzyłem w ten projekt. Miałem przyjemność być zaangażowanym od początku i pomagałem w doprowadzeniu do porozumienia naszych zespołów w Norwegii i Rotterdamie. SeaShuttle zapewni zielony korytarz i naprawdę inspirujące jest widzieć przywództwo i zaangażowanie naszych klientów, którzy już zarezerwowali miejsce na tę usługę. Teraz przechodzimy od planowania do budowy!"
Aby podkreślić jak ważna jest dekarbonizacja żeglugi, Samskip zorganizował również "Dzień Zrównoważonego Rozwoju Samskip", który odbył się 29 lutego. Było to wspólne forum obejmujące ekspertów morskich, przedstawicieli gmin, klientów, polityków i dostawców. Wydarzenie zgromadziło 150 gości w Rotterdamie i 60 w Oslo, którzy w swoich prezentacjach i dyskusjach skupili się na współpracy i przełamywaniu granic niezbędnych w nowej erze zrównoważonej logistyki.
Kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju w firmie Samskip - Laurens
Dourleijn, skomentował: "Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, wierzymy w
transparentność, wyznaczanie celów i branie odpowiedzialności. Na naszym
wydarzeniu przedstawiliśmy nasz Kompas Zrównoważonego Rozwoju, aby
przyspieszyć nasze cele ESG i wezwaliśmy wszystkich do wspólnego dążenia
do ich osiągnięcia."
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje