Globalny dostawca rozwiązań logistycznych Samskip i wiodąca stocznia Cochin Shipyard Ltd. z Indii rozpoczęły budowę swojego nowoczesnego zeroemisyjnego kontenerowca - "Samskip SeaShuttle".
Przedstawiciele obu firm, rządu i partnerów spotkali się na ceremonii cięcia blach, która rozpoczęła budowę Samskip SeaShuttle. Statek będzie pierwszym na świecie zeroemisyjnym kontenerowcem zasilanym zielonym wodorem. Zadaniem Samskip SeaShuttle będzie tworzenie zielonych korytarzy między kontynentem europejskim a regionem skandynawskim. Kontenerowiec ma osiągnąć około 25 000 ton redukcji CO2 rocznie.
Dyrektor Regionalny - Norwegia & Szwecja Multimodal, Are Grathen powiedział: "To był długi proces, ale od samego początku wierzyłem w ten projekt. Miałem przyjemność być zaangażowanym od początku i pomagałem w doprowadzeniu do porozumienia naszych zespołów w Norwegii i Rotterdamie. SeaShuttle zapewni zielony korytarz i naprawdę inspirujące jest widzieć przywództwo i zaangażowanie naszych klientów, którzy już zarezerwowali miejsce na tę usługę. Teraz przechodzimy od planowania do budowy!"
Aby podkreślić jak ważna jest dekarbonizacja żeglugi, Samskip zorganizował również "Dzień Zrównoważonego Rozwoju Samskip", który odbył się 29 lutego. Było to wspólne forum obejmujące ekspertów morskich, przedstawicieli gmin, klientów, polityków i dostawców. Wydarzenie zgromadziło 150 gości w Rotterdamie i 60 w Oslo, którzy w swoich prezentacjach i dyskusjach skupili się na współpracy i przełamywaniu granic niezbędnych w nowej erze zrównoważonej logistyki.
Kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju w firmie Samskip - Laurens
Dourleijn, skomentował: "Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, wierzymy w
transparentność, wyznaczanie celów i branie odpowiedzialności. Na naszym
wydarzeniu przedstawiliśmy nasz Kompas Zrównoważonego Rozwoju, aby
przyspieszyć nasze cele ESG i wezwaliśmy wszystkich do wspólnego dążenia
do ich osiągnięcia."
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk