• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Nie tylko masówką OT Port Świnoujście stoi!

AK

29.10.2021 14:18 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nie tylko masówką OT Port Świnoujście stoi!
Nie tylko masówką OT Port Świnoujście stoi! - GospodarkaMorska.pl
Fot. mat. OT Port Świnoujście  

OT Port Świnoujście udowadnia, że jest terminalem wielozadaniowym, który poza obsługą ładunków masowych, równie dobrze radzi sobie z ładunkami drobnicowymi. W minionych dniach na Nabrzeżu Chemików obsługiwany był pierwszy statek z ryżem w workach dla dwóch wiodących importerów na rynku.

Partia 14 tys. ton ryżu w 50 kg workach uformowanych w tzw. 1,5 tonowe slingi została dostarczona do portu na statku m/v Rek Grace. Wyładunek odbywa się za pomocą dźwigów Statkowych. Towar jest ładunkiem spożywczym, wrażliwym na warunki atmosferyczne, dlatego jego obsługa musi odbywać się w suchym i zamkniętym magazynie.

Aby sprostać wymaganiom klientów i bezpiecznie wykonać usługę, OT Port Świnoujście doposażył się w specjalistyczne układarki teleskopowe z układem gazowym i elektrycznym, które są dedykowane do pracy z ładunkami wrażliwymi, w tym spożywczymi. Ryż będzie odbierany z magazynu samochodami, by ostatecznie na czas dotrzeć do finalnego odbiorcy.

Spedytorem ładunku odpowiedzialnym za cały proces logistyczny jest firma Rentrans Cargo, spółka wchodząca w skład Grupy Kapitanowej OT Logistics. Zgodnie z założeniami swojej strategii OT Port Świnoujście dostosowuje swój profil działalności do warunków rynkowych, tym samym stając się uniwersalnym terminalem portowym.

Informacje o OT Port Świnoujście

OT Port Świnoujście SA to dynamicznie rozwijający się port uniwersalny, świadczący usługi przeładunkowo-składowe ładunków masowych suchych, tj. węgla, koksu, rudy żelaza, biomasy, produktów leśnych, zboża oraz drobnicowych tj. wyrobów stalowych, konstrukcji, sztuk ciężkich max do 250 ton, ładunków paletyzowanych, big bagów i kontenerów w technologii konwencjonalnej lo-lo. Poza tym, spółka świadczy również usługi transportu kolejowego, barkowego i spedycyjne, a także dodatkowe usługi portowe, takie jak formowanie i rozformowanie kontenerów, ważenie, konfekcja, sortowanie, składowanie, mieszanie, czy kruszenie ładunków masowych. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to 6 mln ton.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40250,00 $ tona -1,71% 26 lis
 Cynk 3330,00 $ tona -2,94% 26 lis
 Aluminium 2618,00 $ tona -4,45% 26 lis
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.