• <
KONGSBERG_2023

Najnowszy statek Siemens Gamesa typu SOV będzie napędzany zielonym wodorem

19.12.2021 18:22
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Najnowszy statek Siemens Gamesa typu SOV będzie napędzany zielonym wodorem

Partnerzy portalu

Najnowszy statek Siemens Gamesa typu SOV będzie napędzany zielonym wodorem - GospodarkaMorska.pl
Fot. Siemens Gamesa

Flota statków serwisowych dla morskich farm wiatrowych Siemens Gamesa poszerzyła się o jednostkę, na której może zostać zainstalowany akumulator o mocy 12 MW umożliwiający zmniejszenie zużycia energii. Statek będzie również zdolny do bezemisyjnej pracy dzięki zielonemu wodorowi. Dopóki w Niemczech nie rozwinie się w pełni gospodarka wodorowa, będzie zasilany generatorami diesla.

Jednostka REM Energy ma prawie 90 m długości i blisko 20 m szerokości. Będzie na nim pracowało 75 techników serwisowych i 24 członków załogi. Statek został dostarczony z norweskiej stoczni Green Yard Kleven 3 grudnia 2021 roku. Siemens Gamesa wyczarterowała REM Energy na 4 lata, a jego operatorem będzie firma żeglugowa REM ENERGY AS. Portem macierzystym dla operacji serwisowych będzie Bremerhaven w Niemczech. Jednostka będzie wykorzystywana przy morskich farmach wiatrowych Global Tech 1 i Trianel Borkum West. 

Dzięki pędnikom azymutalny, które można obracać o 360 stopni wokół osi pionowej, statek jest niezwykle zwrotny, co pozwala na bezpieczne poruszanie się między turbinami wiatrowymi nawet na wzburzonym morzu. Statek posiada trap, który stabilizuje ruchy fal i umożliwia technikom bezpieczne przejście ze statku do morskiej turbiny wiatrowe

Aby pobyt na morzu był jak najbardziej przyjemny dla załogi, na pokładzie znajduje się sala fitness, kino i sala gier. Technicy serwisu offshore będą mieszkać na pokładzie i pracować w systemie zmianowym. Załoga Siemens Gamesa będzie się zmieniać co 14 dni, podczas gdy sama jednostka REM Energy jest w stanie działać na morzu łącznie przez ponad miesiąc, zanim będzie musiał ponownie wrócić do portu.

Koncern chce być liderem zielone rewolucji wodorowej

Żegluga morska odpowiada za ponad 900 milionów ton emisji CO2 rocznie. To więcej niż emitują Niemcy. Sektor żeglugi jest trudny do zelektryfikowania. Zielony wodór i inne paliwa produkowane w technologii Power-to-X z wykorzystaniem energii OZE są kluczowym elementem zmniejszenia emisji w tym sektorze. Jak przekonuje Siemens Gamesa, dzięki realizacji projektu pilotażowego Brande Hydrogen i rozwojowi technologii łączącej produkcję energii wiatrowej z wytwarzaniem zielonego wodoru, koncern jest jednym z liderów ,,zielonej rewolucji wodorowej”.

Potentat technologiczny Siemens Gamesa stał się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla już w 2019 roku, a więc - 5 lat przed planowanym terminem. W 2020 roku firma była zasilana w 100 proc. energią odnawialną. Według dostępnych analiz do 2025 roku cele redukcji emisji koncernu spełniają najbardziej ambitny scenariusz  zatrzymania globalnego ocieplenia na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza. Aby udokumentować swoje postępy, Siemens Gamesa corocznie publikuje raport dotyczący emisji gazów cieplarnianych, który jest weryfikowany zewnętrznie.

Źródło: Siemens Gamesa 


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.