Do zwolnienia nawet 1/3 pracowników grupy MV WERFTEN może dojść jeszcze w tym miesiącu. Niemiecka grupa stoczniowa z kapitałem azjatyckim (Genting Hongkong) zamierza zwiększyć swoją rentowność, redukując załogę z 3100 do 2000 osób. Zwolnienia negocjowane są ze związkiem zawodowym IG Metall.
W wysłanym do pracowników video, CEO grupy Peter Fetten, poinformował o zbliżających się grupowych zwolnieniach. Są one warunkiem koniecznym uzyskania dotacji z niemieckich funduszy stabilizacji gospodarczej („WSF”). Pierwsza, wynosząca 193 mln euro, transza została przekazana MV w październiku 2020. Środki zabezpieczyły finansowanie projektu Crystal Endeavour oraz utrzymanie działalności stoczni do marca 2021.
Oczekiwana przez MV wartość dofinansowania to 450 mln euro (wliczając w to środki przekazane w roku ubiegłym). Pomoc federalna pomoże Grupie przetrwać załamanie rynku statków wycieczkowych spowodowane pandemią Covid-19. Na razie nie wiadomo też czy uda się uratować wszystkie stocznie należace do grupy (w Wismarze, w Rostocku i w Stralsundzie). Z nieoficjalnych informacji wynika, że stocznia w Straludzie ma sobie radzić najgorzej, a jej ponowne otwarcie jest mocno niepewne.
MV WERFTEN to grupa stoczniowa powstała na fundamentach 75-letnich hanzeatyckich tradycji stoczniowych. Od 2016 roku stocznie w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie tworzą światową markę „made in MV”, specjalizującą się w budowie wielkich wycieczkowców i luksusowych megajachtów. W 2017 roku grupa MV dostarczyła pierwsze luksusowe statki wycieczkowe, dwa kolejne w 2018 roku. Kolejne dwa statki wycieczkowe klasy globalnej i flagowiec klasy Endeavour są w budowie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów