• <

Wynik wyszukiwania - "stocznie niemieckie" - Wiadomości

Europejskie stocznie umierają pod presją chińskiej i koreańskiej konkurencji. Za 10 lat doki będą puste?

Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
07.09.2022

60 mln euro rocznie wydaje rząd Niemiec na innowacje w niemieckich stoczniach

Rząd Niemiec podjął decyzję o przeznaczeniu 30 mln euro rocznie na rozwój statków bezemisyjnych i 1,3 mln euro na wsparcie informatyzacji w przemyśle stoczniowym. Rocznie na innowacje w sektorze rząd Niemiec wydaje 60 mln euro.
24.08.2022

MV WERFTEN zwolni ponad 1000 osób?

Do zwolnienia nawet 1/3 pracowników grupy MV WERFTEN może dojść jeszcze w tym miesiącu. Niemiecka grupa stoczniowa z kapitałem azjatyckim (Genting Hongkong) zamierza zwiększyć swoją rentowność, redukując załogę z 3000 do nawet 1800 osób. Zwolnienia negocjowane są ze związkiem zawodowym IG Metall.
23.02.2021

Wpływ kryzysu COVID-19 na polski przemysł stoczniowy. Stan obecny i perspektywy [raport GospodarkaMorska.pl]

Szok, bezradność i wielka niewiadoma odnośnie przyszłości to dzisiejsze nastroje w firmach w Polsce, Europie i na Świecie. Szybkość rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa oraz coraz bardziej drastyczne środki wprowadzane przez rządy, z jednej strony, wydają się być konieczne, z drugiej, z dnia na dzień, powiększają obawy o przyszłość gospodarki i biznesu. „Przedłużanie kwarantanny zabije więcej ludzi niż koronawirus” te słowa Donalda Trumpa doskonale obrazują dzisiejsze odczucia w gospodarce, również w firmach z sekt
06.04.2020

Wpływ kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa na rynek żeglugowy [raport]

Ostatnie dwa tygodnie były bardzo szokującymi i trudnymi dla międzynarodowych rynków żeglugowych a to za sprawą niezwykle szybko rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa COVID–19, której epicentrum przeniosło się z Azji do Europy. Wirus uderzył nie tylko w ruch turystyczny, ale spowodował również mocne spowolnienia w usługach transportu ładunków 
w wyniku drastycznie malejącej konsumpcji i ograniczonych mocy przerobowych. Jak szacują analitycy kwartalne straty w globalnych transakcjach handlowych mogą wynosić około 3
23.03.2020

Piotr Słupski, prezes zarządu MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych

- Nie można stawiać tylko na jeden segment. My staramy się dywersyfikować naszą działalność i z perspektywy najbliższych lat, będziemy stawiać na segment związany z wiatrem na morzu. Do tego dojdzie również tradycyjny oil and gas, jak również produkcja specjalna i tradycyjne remonty, i przebudowy statków, powiedział w Radiu Gdańsk Piotr Słupski prezes zarządu MS TFI, funduszu, który zarządza m.in. spółkami z sektora remontu statków i budowy konstrukcji stalowych offshore.
25.09.2013

Polacy liczą na podmorski tunel

Do Szczecina przyjadą Duńczycy i Niemcy, by sprawdzić, czy polskie firmy pomogą im zbudować podmorski tunel.
24.01.2012

Bez stoczni Szczecin ginie...

Rozmowa z senatorem PiS Krzysztofem Zarembą
01.07.2011

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.