MSC kontynuuje rozwój swoich usług kolejowego transportu towarowego. Niedawno linia uruchomiła nowe połączenie "z" i "do" polskich portów Gdyni i Gdańska: pomiędzy terminalami BCT Gdynia i DCT Gdańsk oraz terminalem Fortis Logistics w Sławkowie w woj. śląskim, ważnym węzłem na Śląsku.
Nowy pociąg kontenerowy MSC kursuje cztery razy w tygodniu w każdą stronę: dwa razy do/z terminalu BCT w Porcie Gdynia oraz dwa razy do/z terminalu DCT w Porcie Gdańsk.
Pierwsze połączenie w kierunku południowym wystartowało z Gdyni 30 listopada, natomiast północnym - 2 grudnia. Czas tranzytu wynosi 12 godzin.
MSC łączy Bałtyk i Śląsk
Co ważne, usługa intermodalna między polskimi portami bałtyckimi a Śląskiem, to kolejny przykład synergii kolejowo-morskiej. MSC odpowiada za obie części łańcucha dostaw, ale linia żeglugowa zapewnia także inne korzyści związane z połączeniem Bałtyk-Śląsk: dzięki ustalonemu harmonogramowi łączy się z usługami morskimi MSC, nie ma ograniczeń w zakresie towarów i ilości, a także zaletą jest wybór pomiędzy dwoma terminalami morskimi.
Dodajmy, że MSC posiada w Gdyni własną bazę intermodalną, którą zarządza spółka MEDLOG Polska. Baza usytuowana jest na 4 ha gruntu w pobliżu terminalu BCT, do którego zawijają statki MSC. Jak podaje MSC, w pierwszym etapie tej intermodalnej inwestycji, pojemność obiektu wynosi 4 tys. TEU.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych