Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawialiśmy z Marcinem Kamolą, szefem sprzedaży w Baltic Hub o sytuacji na europejskim rynku i perspektywach gdańskiego terminala.
- Nie cieszymy się z kłopotów konkurencji z przestojami czy opóźnieniami w ich terminalach. Takie zjawisko czasami rozlewa się na inne porty - mówi Marcin Kamola z Baltic Hub. - My jesteśmy odporni na kryzysy, choćby ze względu na posiadanie i wdrażanie do użytku Terminalu nr 3, ale zakłócenia na szlakach logistycznych nie są niczym dobrym.
Marcin Kamola podkreśla, że w polskich portach infrastruktura kolejowa i drogowa jest na dobrym poziomie. Nie zmienia to faktu, że nadal potrzebne są inwestycje, aby zapewnić sprawną pracę portów w przyszłości, bo analizy wskazują, że przeładunki będą rosnąć, a konteneryzacji gospodarek postępuje. Wpływ na wzrosty przeładunków będą miały nie tylko ładunki z Polski i do Polski, ale też obsługa rynków w naszej części Europy. Perspektywiczne rynki to m.in. Czechy, z którymi mamy coraz lepsze połączenia drogowe, a inwestycje kolejowe też poprawiają sytuację.
Także kierunek ukraiński jest obiecujący, bo nawet gdy zakończą się działania wojenne, to istniejące łańcuchy logistyczne będą nadal wykorzystywane, rozwijając handel cywilny.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland