W Ćottogramie (Chittagong), głównym porcie Bangladeszu, marynarze nie mogą już schodzić ze statków na ląd. Wszystko przez małpią ospę.
Port w Ćottogramie jako pierwszy wprowadził przepisy uniemożliwiające zejście na ląd z powodu małpiej ospy. W niektórych portach na świecie wciąż obowiązuje taki zakaz, jednakże spowodowany pandemią Covid-19. Nowy okólnik alarmowy został opublikowany 29 maja. Zgodnie z nim marynarz lub oficer może otrzymać przepustkę umożliwiającą zejście na ląd jedynie w nagłym wypadku i za zgodą oficera sanitarnego portu.
Statki muszą też informować władze o przypadkach małpiej ospy, a ruchy jednostek i operacje ładunkowe mogą podlegać inspekcji.
Zgodnie z zaleceniami WHO, podstawowym zadaniem jest niedopuszczenie do rozprzestrzeniania się choroby w miejscach, w których nie występowała wcześniej, a zatem możliwie wczesne wykrywanie i izolowanie przypadków, a także śledzenie kontaktów z osobami zarażonymi.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął