Duński gigant żeglugi współpracuje z jedną z wiodących na świecie firm produkujących żywność i napoje, w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych (GHG) w logistyce poprzez wykorzystanie rozwiązania ECO Delivery Ocean, produktu opartego na zielonych paliwach, takich jak biodiesel lub biometanol, które są wytwarzane wyłącznie z surowców odpadowych. Paliwa te są następnie wykorzystywane na statkach całej floty Maersk. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania statki mają zmniejszoną emisję o ponad 40% w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami.
Danone jak i Maersk zobowiązały się do osiągnięcia zerowej emisji netto w poł. XXI wieku. Firma spożywcza już w 2017 roku dostosowała swoją ścieżkę do zerowej emisji netto do inicjatywy Science-Based Targets (SBTi). Maersk jest pierwszą firmą żeglugową i logistyczną, która realizuje swój kierunek zmian zatwierdzony przez SBTi.
– Szybka redukcja emisji gazów cieplarnianych leży u podstaw obu naszych firm. Znane firmy, takie jak Danone, mogą pełnić rolę latarni morskiej w swoich branżach, wykorzystując skuteczne rozwiązania do dekarbonizacji swoich łańcuchów dostaw. Jesteśmy dumni, że możemy być zaufanym partnerem Danone w tym ważnym zadaniu – powiedział Emilio de la Cruz, dyrektor Zarządzający Maersk w Europie Południowo-Zachodniej
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Maersk w ramach programu Danone Partner for Growth. Produkt ECO Delivery Ocean i jego zmniejszona emisja gazów cieplarnianych są zgodne z naszą strategią dekarbonizacji, która koncentruje się przede wszystkim na paliwach alternatywnych i transporcie multimodalnym. Maersk jest ważnym partnerem, a wykorzystanie ich produktu do zmniejszenia emisji CO2 w transporcie morskim stanowi kolejny krok w naszej drodze do dekarbonizacji – przekazał Jean-Yves Krummenacher, globalny dyrektor ds. zaopatrzenia w Danone
Ścisłe partnerstwo między Danone i Maersk obejmuje znacznie więcej niż tylko transport oceaniczny, ale także kompleksowe rozwiązania w zakresie transportu lądowego i rozwój rozwiązań dbających o sprawność wszelkich operacji logistycznych.
Aktualnie duński armator jest w trakcie wdrażania do swojej floty nowoczesnych kontenerowców napędzanych ekologicznym metanolem. Pierwszy, prototypowy statek rozpoczął żeglugę pod koniec ubiegłego roku, zawijając w październiku do Portu Gdynia. Kolejne, większe jednostki, przeznaczone do rejsów oceanicznych, są stale wprowadzane do działalności. Jest to element strategii Maersk, w myśl hasła „All The Way To Zero”, a najnowszym kontenerowcem z serii liczącej 25 jednostek jest Alexandra Maersk, ochrzczony w październiku tego roku w porcie w Fexlitowe.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął