PCC Intermodal SA – lider transport intermodalnego w Polsce oraz PESA Bydgoszcz SA – największy Polski producent pojazdów szynowych, zawarły kontrakt na dostawę 3 nowych lokomotyw.
Spółki zakontraktowały wspólnie 3 z 7 lokomotyw objętych Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko ( Działanie 3.2). Obie firmy kładą ogromny nacisk na zrównoważony rozwój, wspierają inwestycje w ekologiczne, niskoemisyjne rozwiązania, promują jakość, a w swych działaniach są zorientowane na potrzeby klientów.
Lokomotywy PESA ruszą w trasy po regularnej siatce połączeń intermodalnych operatora pomiędzy portami Polskimi Gdańsk/Gdynia, a najważniejszymi regionami gospodarczymi kraju już latem przyszłego roku.
Umowa obejmuje produkcję i serwis gwarancyjny, certyfikowanych na Polskę lokomotyw elektrycznych, wraz z serwisem utrzymaniowym do naprawy P4.
– Jesteśmy zadowoleni, że przetarg na dostawę lokomotyw spotkał się z tak dużym zainteresowaniem i że to ostatecznie polski producent złożył najkorzystniejszą ofertę. Wierzymy, że doświadczenie i jakość produktów PESA pomoże nam jeszcze sprawniej i efektywniej rozwijać system przewozów intermodalnych w Polsce i przenosić coraz więcej ładunków z dróg na tory – powiedział Dariusz Stefański, CEO PCC Intermodal SA.
– Pierwszy krok – podpisanie umowy za nami, będziemy z niecierpliwością wypatrywali kolejnych, by na finale, za około rok rozpocząć w naszej flocie eksploatacje lokomotyw 111E – Gama. Nie da się rozwijać transportu intermodalnego bez taboru zapewniającego odpowiedni poziom dostępności. Nie da się promować rozwiązań ekologicznych, tworzyć wartości firmy w oparciu o jakość bez partnerów, których misja osadza się na podobnych fundamentach. Mamy nadzieje, że wspólnie z Pesa osiągniemy kolejne poziomy rozwoju naszych produktów – dodał Adam Adamek, Wiceprezes PCC Intermodal SA.
– PCC Intermodal dostarczymy elektryczną lokomotywę z platformy GAMA dedykowaną do przewozów intermodalnych. Jestem przekonany, że doskonale wpisze się ona w potrzeby przewozowe naszego klienta – powiedział Piotr Rościszewski, Kierownik Sprzedaży Rynku Lokomotyw i Wagonów PESA.
– PESA konsekwentnie rozwija platformę GAMA. Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db wkrótce zaoferujemy klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. Jesienią rozpoczniemy również testy pierwszej polskiej lokomotywy manewrowej z napędem wodorowym. Jej premiera odbędzie się na wrześniowych Targach Trako – zapowiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes, Dyrektor Sprzedaży PESA .
O PCC Intermodal
PCC Intermodal SA jest wiodącym operatorem intermodalnym w Polsce i Europie Wschodniej.
Spółka zarządza 5 terminalami intermodalnymi, w tym najnowocześniejszym hubem w Polsce centralnej – PCC Kutno Terminal, Terminalem Gliwice w regionie Górnego Śląska, Terminalem Brzeg Dolny na Dolnym Śląsku, Depotem w Kolbuszowej – Podkarpacie oraz hubem transgranicznym we Frankfurcie nad Odrą (DE).
Operator należy do Grupy PCC, która zatrudnia 3 000 osób w ponad 40 lokalizacjach w całej Europie.
PCC Intermodal obsługuje dwa razy dziennie połączenia intermodalne pomiędzy portami polskimi (Gdańsk/Gdynia), a najważniejszymi gospodarczo regionami w Polsce. Łączy dwa razy dziennie Rotterdam, codziennie Duisburg, Hamburg i Antwerpię z Polską, a następnie dalej na wschód: Białorusią, Rosją, Mongolią, Kazachstanem, a przez Władywostok nawet Japonią i Koreą.
Operator posiada flotę 45 stopowych kontenerów HC PW, organizuje około 6 500 pociągów intermodalnych rocznie i ponad 400 dostaw do drzwi klientów dziennie. Spółka posiada własną krajową licencję kolejową, obecnie zarządza flotą 14 lokomotyw.
O PESA Bydgoszcz
PESA Bydgoszcz jest liderem wśród polskich producentów taboru szynowego - w latach 2002-2021 dostarczyła na rynek Polski i do jedenastu innych krajów ponad 1450 pojazdów szynowych. Pojazdy produkowane przez Spółkę obecne są we wszystkich 16 regionach Polski oraz 11 rynkach zagranicznych /Niemcy, Włochy, Rosja, Czechy, Węgry, Litwa, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Białoruś i Kazachstan/. W sumie PESA uzyskała 23 homologacje zagraniczne. Wśród jej klientów są między innymi Deutsche Bahn, Trenitalia, CeskieDrahy, PKP Intericty i PolRegio. Tramwajami produkowanymi w Bydgoszczy podróżują mieszkańcy większości polskich dużych miast oraz m.in. Kijowa, Moskwy, Sofii i Cluj.
W tej chwili spółka produkuje nowe pojazdy m.in. dla Regio Jet, CeskichDrah, Kolei Małopolskich, modernizuje wagony dla PKP Intercity oraz produkuje tramwaje dla Śląska, Torunia, Kijowa i rumuńskiego Iasi.
PESA konsekwentnie stawia też na rozwój i innowacje - w tej chwili pracuje m.in. nad nową platformą zeroemisyjnych pojazdów i implementacją napędów wodorowych do pojazdów szynowych.
Grupa PESA to dzisiaj prawie 4500 pracowników w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim. Od 2018 roku głównym udziałowcem Pesa, posiadającym ponad 99% akcji spółki, jest Polski Fundusz Rozwoju.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie