Norweska firma podpisała znaczący kontrakt na zaprojektowanie dwóch wielozadaniowych statków przeznaczonych do prac prowadzonych pod wodą. Należą do pierwszych w jej pakiecie projektów morskich wyposażonych w szereg rozwiązań w zakresie technologii hybrydowych.
Kontrakt dotyczy statków UT7623 SEV (Sustainable Energy Vessel), które będą gotowe do pracy z wykorzystaniem napędu na metanol, a także zostaną wyposażone w technologię hybrydową baterii. Zaprojektowano je w ścisłej współpracy z Olympic i mają być najbardziej energooszczędne w swojej kategorii.
– W Olympic zawsze byliśmy liderem innowacji, wyznaczając nowe standardy dla zrównoważonych operacji offshore. Statki UT7623 SEV opierają się na naszym wieloletnim doświadczeniu w zakresie energii odnawialnej oraz ropy i gazu, oferując niezrównaną elastyczność i wydajność. Dzięki najnowocześniejszej technologii Kongsberg Maritime po raz kolejny dostarczamy statki, które prowadzą branżę do przodu – powiedział Stig Remøy, dyrektor generalny i prezes Olympic.
– Cieszymy się, że możemy dostarczyć statki UT7623 SEV do Olympic. Statki te stanowią najnowszą ofertę z naszego bogatego portfolio projektów statków. Są one przystosowane do zasilania metanolem i mają w pełni elektryczny układ napędowy, wyznaczając nowe standardy w branży w zakresie efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju. Ten nowy projekt stanowi przykład cech statków nowej generacji dzięki ich innowacyjnemu projektowi, zrównoważeniu środowiskowemu, wydajności operacyjnej i wpływowi ekonomicznemu. Są to statki, które nie tylko spełniają, ale nawet przewyższają wymagania nowoczesnych operacji offshore i będą to robić przy wyjątkowo niskim zużyciu paliwa – przekazał Per Kristian Furø, dyrektor sprzedaży w Kongsberg Maritime.
Statki te będą wyposażone w pełni zintegrowany pakiet technologii, w tym zasilanie hybrydowe i systemy wciągarek. Szeroki pakiet zintegrowanych technologii firmy Kongsberg Maritime obejmuje elektryczny napęd azymutalny, chowane pędniki dziobowe, tablice rozdzielcze i obsługę pędników. W skład wyposażenia wchodzą również hybrydowe zasilanie akumulatorowe, zintegrowany system mostka, systemy automatyki i sterowania, system dynamicznego pozycjonowania (DP), sondowanie zbiorników, wciągarki cumownicze oraz dźwigowy system wodowania i odzyskiwania bezzałogowych pojazdów podwodnych.
Doświadczenie Kongsberg Maritime jako integratora gwarantuje, że statki te są budowane do wielu celów i zoptymalizowane pod kątem zaawansowanych operacji offshore w trudnych warunkach, zapewniając Olympic niezrównaną wydajność i efektywność.
Statki zostaną zbudowane w stoczni CMHI w Shenzhen w Chinach, a ich dostawa zaplanowana jest na lato 2027 roku. Będą one działać zarówno w sektorze energii odnawialnej, jak i ropy i gazu, wykorzystując zaawansowane technologie, które znacznie przekraczają wymagania porozumienia paryskiego. Statki UT7623 SEV są przystosowane do podwójnego paliwa metanolu, wyznaczając nowe standardy w branży w zakresie efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju środowiska.
Kongsberg podkreśla, że Olympic odgrywa wiodącą rolę w rozwijaniu technologii hybrydowych i wykorzystywaniu statków przyjaznych środowisku i klimatowi. Jednostki UT7623 SEV mają być świadectwem tego zaangażowania, wyznaczając nowy kamień milowy w kierunku bardziej zrównoważonych operacji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów