Norweska firma poinformowała 16 grudnia br. o zawarciu partnerstwa z Compagnie Maritime Monegasque (CMM), który wygrał przetarg brazylijskiego koncernu Petrobras na dostarczenie sześciu statków do zaopatrywania platform morskich (Platform Supply Vessels, PSV). Jednostki mają zostać wyposażone w innowacyjne rozwiązania technologiczne w myśl dekarbonizacji branży morskiej.
Jak informuje Kongsberg, przedmiotem umowy jest dostawa sześciu hybrydowych dużych wielozadaniowych statków dostawczych o nośności 5000 DWT. Zostały zaprojektowane tak, aby można je było zmodernizować na paliwo etanolowe, umożliwiając dalszą redukcję emisji CO2 nawet o 70% po przeprowadzeniu modernizacji.
– Innowacyjny projekt statku Kongsberg Maritime jest integralną częścią realizacji naszej wizji bardziej wydajnych i zrównoważonych operacji offshore. Ich doświadczenie i obecność w Brazylii miały kluczowe znaczenie dla powodzenia tej oferty i jesteśmy optymistycznie nastawieni do ostatecznego potwierdzenia przetargu – powiedział Christophe Vancauwenbergh, prezes CMM.
– Projekt ten stanowi znaczący krok naprzód w zrównoważonych operacjach offshore. Nasz innowacyjny projekt statku, w połączeniu z zaawansowanym napędem hybrydowym i zintegrowanymi rozwiązaniami, zapewnia niezrównaną oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój/ Nasza wieloletnia obecność w Brazylii, z ponad 50 zbudowanymi statkami offshore i dedykowanym zespołem ponad 200 zaangażowanych pracowników, pozwala nam dostarczać rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb Petrobras i CMM. Ponadto nasze doświadczenie i możliwości pozwalają nam skutecznie wspierać stocznię Enseada w osiąganiu wysokich standardów wymaganych dla tego transformacyjnego projektu – powiedział Atle Gaasø, Dyrektor Sprzedaży Offshore w Kongsberg Maritime.
Norweska firma dostarczy projekt jednostki UT7420, mającej 92 metry długości, 21,7 metra szerokości i nośność 5000 DWT. Każda z nich będzie charakteryzowała się zaawansowaną konstrukcją, najnowocześniejszą technologią i hybrydowymi układami napędowymi, które w zamierzeniu przyczynią się do znacznej poprawy efektywności paliwowej w porównaniu z konwencjonalnymi statkami. Zapewnią prędkość do 14 węzłów. Obok transportu wyposażenia i pracowników statki mają być przeznaczone do działań związanych z ratownictwem i ochroną środowiska, choćby możliwością usuwania wycieków ropy naftowej. Ponadto przedsiębiorstwo stale dostarcza wyposażenie i systemy do tych i wielu innych statków budowanych w Brazylii, a obecnie zatrudnia w tym kraju ponad 200 osób. W zamierzeniu ten projekt stworzy również nowe możliwości zatrudnienia w branży stoczniowej, wzmacniając zaangażowanie Kongsberg Maritime we wspieranie sektora morskiego tego kraju przy jednoczesnym rozwijaniu zrównoważonych operacji offshore.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów