• <
nauta_2024

Kongsberg Maritime wybrany do dostarczenia projektu i technologii dla statków do obsługi platform morskich

rk

16.12.2024 15:01 Źródło: Kongsberg Maritime
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kongsberg Maritime wybrany do dostarczenia projektu i technologii dla statków do obsługi platform morskich
Fot. Kongsberg Maritime

Norweska firma poinformowała 16 grudnia br. o zawarciu partnerstwa z Compagnie Maritime Monegasque (CMM), który wygrał przetarg brazylijskiego koncernu Petrobras na dostarczenie sześciu statków do zaopatrywania platform morskich (Platform Supply Vessels, PSV). Jednostki mają zostać wyposażone w innowacyjne rozwiązania technologiczne w myśl dekarbonizacji branży morskiej.

Jak informuje Kongsberg, przedmiotem umowy jest dostawa sześciu hybrydowych dużych wielozadaniowych statków dostawczych o nośności 5000 DWT. Zostały zaprojektowane tak, aby można je było zmodernizować na paliwo etanolowe, umożliwiając dalszą redukcję emisji CO2 nawet o 70% po przeprowadzeniu modernizacji.

– Innowacyjny projekt statku Kongsberg Maritime jest integralną częścią realizacji naszej wizji bardziej wydajnych i zrównoważonych operacji offshore. Ich doświadczenie i obecność w Brazylii miały kluczowe znaczenie dla powodzenia tej oferty i jesteśmy optymistycznie nastawieni do ostatecznego potwierdzenia przetargu – powiedział Christophe Vancauwenbergh, prezes CMM.

– Projekt ten stanowi znaczący krok naprzód w zrównoważonych operacjach offshore. Nasz innowacyjny projekt statku, w połączeniu z zaawansowanym napędem hybrydowym i zintegrowanymi rozwiązaniami, zapewnia niezrównaną oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój/ Nasza wieloletnia obecność w Brazylii, z ponad 50 zbudowanymi statkami offshore i dedykowanym zespołem ponad 200 zaangażowanych pracowników, pozwala nam dostarczać rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb Petrobras i CMM. Ponadto nasze doświadczenie i możliwości pozwalają nam skutecznie wspierać stocznię Enseada w osiąganiu wysokich standardów wymaganych dla tego transformacyjnego projektu – powiedział Atle Gaasø, Dyrektor Sprzedaży Offshore w Kongsberg Maritime.

Norweska firma dostarczy projekt jednostki UT7420, mającej 92 metry długości, 21,7 metra szerokości i nośność 5000 DWT. Każda z nich będzie charakteryzowała się zaawansowaną konstrukcją, najnowocześniejszą technologią i hybrydowymi układami napędowymi, które w zamierzeniu przyczynią się do znacznej poprawy efektywności paliwowej w porównaniu z konwencjonalnymi statkami. Zapewnią prędkość do 14 węzłów. Obok transportu wyposażenia i pracowników statki mają być przeznaczone do działań związanych z ratownictwem i ochroną środowiska, choćby możliwością usuwania wycieków ropy naftowej. Ponadto przedsiębiorstwo stale dostarcza wyposażenie i systemy do tych i wielu innych statków budowanych w Brazylii, a obecnie zatrudnia w tym kraju ponad 200 osób. W zamierzeniu ten projekt stworzy również nowe możliwości zatrudnienia w branży stoczniowej, wzmacniając zaangażowanie Kongsberg Maritime we wspieranie sektora morskiego tego kraju przy jednoczesnym rozwijaniu zrównoważonych operacji offshore.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.