Jak poinformowała brytyjska firma Babcock International, jej dział LGE otrzymał kontrakt na dostawę sześciu systemów przeładunku i dostarczania paliwa gazowego dla dużych etanowców (Ultra Large Ethane Carriers) budowanych w Chinach.
Budowane w stoczni Jiangnan w Chinach statki zostaną wyposażone w kaskadowe instalacje skraplania do zarządzania gazem odlotowym (BOG), a umowa sygnalizuje ciągłą falę popytu na technologię transportu skroplonego gazu. Nowe, ponadgabarytowe statki mają o 50% większą pojemność niż obecnie pozostające w użyciu bardzo duże etanowce (VLEC) i przy pojemności 150 000 m3 będą pierwszymi na świecie jednostkami morskimi tego przeznaczenia o takich rozmiarach.
– Jesteśmy dumni, że nasza najnowocześniejsza technologia jest nieodłączną częścią tych zmieniających zasady gry statków, ze zintegrowanym systemem skraplania i systemem zasilania paliwem gazowym dostarczającym paliwo do głównego silnika statku, pomagając wspierać przyszłość zerową netto – przekazał Neale Campbell, dyrektor zarządzający działu LGE firmy Babcock.
Zintegrowany system obejmuje technologie LGE SuperCooler i ecoETHN. Obie stanowią część portfolio własności intelektualnej LGE. SuperCooler ma poprawiać wydajność instalacji poprzez zwiększenie zdolności skraplania przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii, podczas gdy ecoETHN integruje instalację skraplania z systemem zasilania paliwem gazowym, wykorzystując bogaty w metan gaz odlotowy (Boil Off Gas, BOG) jako paliwo do głównego silnika i pomocniczych generatorów mocy.
Jak informuje Babcock, w I połowie 2024 roku jej podmiot LGE odnotowaa rekordowy poziom zamówień w wysokości ponad 300 mln funtów, z 63 kontraktami od międzynarodowych klientów stoczniowych, napędzanymi przez duże projekty LNG na Bliskim Wschodzie, a także rosnący popyt w Chinach. Trwający w tym roku rozwój technologii zaowocował dla LGE już ośmioma wnioskami patentowymi, dwoma przyznanymi patentami i jedenastoma znakami towarowymi przyznanymi w całym portfolio, w tym dla technologii LNG, amoniaku i CO2. Sprzedaż była również wysoka w całym naszym bogatym portfolio technologicznym, w tym ecoSMRT do skraplania LNG, ecoETHN do systemów obsługi ładunków etanu i 18 systemów obsługi ładunków amoniaku na statkach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów