W siedzibie firmy w Horten sformalizowano kontrakt z Argeo w zakresie dostarczenia trzech zaawansowanych pojazdów AUV. Mają wspomóc działania na rzecz prowadzenia działań pod wodą zarówno na rzecz przemysłu, jak i ochrony środowiska naturalnego.
We wrześniu tego roku norweskie przedsiębiorstwo Argeo ogłosiło zakup trzech nowych zaawansowanych pojazdów AUV od Kongsberg. Dwa Hugin Superiors i jeden Hugin 6000 mają zostać wykorzystane do prac podwodnych. W podpisaniu umowy brały udział Argeo, Kongbserg i CSI Leasing będący partnerem finansowym przedsięwzięcia, realizowanym poprzez umowę leasingu na okres 4 lat. Całkowita wielkość transakcji wynosi 25 milionów dolarów
- Dzięki temu Argeo będzie dysponować najbardziej zaawansowaną flotą AUV na świecie - stwierdził we wrześniu Trond Crantz we wrześniu dyrektor generalny Argeo.
Pierwszy Hugin Superior ma zostać dostarczony na początku IV kwartału 2023 roku, a drugi I kwartale 2024 roku. Dostawa pełnego zakresu zostanie sfinalizowana wraz z Hugin 6000 w I kwartale 2025 roku. Flota pojazdów AUV Argeo ma do 2025 roku składać się łącznie z siedmiu jednostek, zwiększając możliwości operacyjne firmy i umożliwiając wyższą produktywność. Dzięki temu Argeo ma znajdować się w wyjątkowej pozycji w zakresie poszukiwania morskich zasobów energetycznych (ropa, gaz), a także wykorzystania odnawialnych źródeł energii, znacznie zwiększając wydajność i produktywność w zależności od prowadzonych zadań.
Bezzałogowe pojazdy podwodne stają się powszechnie wykorzystywanym narzędziem w działaniach związanych z energetyką, pracami podwodnymi, a także bezpieczeństwem. Polska Marynarka Wojenna wykorzystuje pojazdy typu Hugin na niszczycielach min typu Kormoran 2, w zakresie identyfikacji oraz zwalczania obiektów niebezpiecznych pod wodą, jak choćby miny morskie.

Fot. Argeo
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów