W 2018 roku TT-Line złożyło zamówienie na budowę nowego promu Green Ship (Zielony Statek), który dołączy do floty TT-Line w 2022 roku i będzie operowany, jako nowy „Nils Holgersson” na Morzu Bałtyckim. Od tego czasu z ogromną ekscytacją przygląda się, jak postępują prace nad budową statku najnowszej generacji.
Wraz z dzisiejszym wodowaniem drugiego promu Green Ship, TT-Line osiągnęła kolejny ważny kamień milowy w swoim nowym projekcie budowy statków LNG. Wodowanie drugiego statku Green Ship odbyło się poprzez wpuszczenie wody do suchego doku, w którym był budowany prom. Wpuszczanie wody odbywało się w kontrolowany sposób, tak, aby statek bezpiecznie uniósł się na wodzie, która będzie jego naturalnym środowiskiem. Z pomocą holowników prom Green Ship został odprowadzony do nabrzeża, gdzie wejdzie w fazę wyposażania w urządzenia i mechanizmy, a także urządzania sekcji pasażerskiej i załogowej. Po zakończeniu prac wyposażeniowych rozpocznie się najważniejszy etap procesu produkcyjnego, czyli przeprowadzenie prób polegających na uruchomieniu wszystkich systemów i urządzeń w celu sprawdzenia oraz potwierdzenia osiągniętych parametrów kontraktowych i możliwości eksploatacyjnych promu.
TT-Line, jako pionier na południowym Bałtyku, wykorzysta LNG, jako paliwo do napędu Green Ship. LNG to skroplony gaz ziemny, który jest obecnie uważany za najczystsze paliwo okrętowe. Skroplony gaz ziemny, jest paliwem alternatywnym, przyjaznym środowisku i ma ogromne zalety dla lokalnej społeczności i całego środowiska z uwagi na znaczną redukcję emisji spalin do atmosfery: ilość cząstek stałych zostanie zmniejszona o 93%, tlenku azotu (NOx) o 82%, tlenków siarki (SOx) o 98% w porównaniu z tradycyjnym paliwem okrętowym, co pozytywnie wpłynie na zielony ślad w portach.
Nie tylko zastosowanie LNG sprawia, że nowe statki Green Ship będą najbardziej przyjaznymi dla środowiska statkami w historii firmy. Ogólna wydajność eksploatacyjna statków w połączeniu ze zwiększoną pojemnością ładunkową i pasażerską sprawią, że emisja CO2 zostanie redukowana nawet o 60% na jedną transportowaną frachtową.
– Jesteśmy dumni, że dzięki naszym promom Green Ship wyznaczamy nowy standard w branży promowej w zakresie redukcji emisji szkodliwych związków do środowiska – wyjaśnia Aneta Wencel, dyrektor TT-Line Polska.
TT-Line – zawsze zgodnie z linią najwyższej odpowiedzialności wobec środowiska – ma długą tradycję w stałej optymalizacji działań na rzecz środowiska naturalnego w prowadzonej eksploatacji statków. Od lat w TT-Line wprowadzane są innowacyjne rozwiązania w zakresie przyjaznej dla środowiska eksploatacji statków. Wraz z budową dwóch nowych Green Ships, TT-Line dokonuje odważnych postępów i inwestuje w zrównoważoną przyszłość.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów