Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji geotechnicznej w związku z budową planowanego falochronu osłonowego. Wedle zamierzeń będzie on zabezpieczał planowany port zewnętrzny, na którym powstanie głębokowodny terminal kontenerowy.
Celem inwestycji jest zapewnienie bezpiecznego wejścia do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu poprzez wybudowanie falochronu, który będzie stanowił osłonę przed czynnikami przyrodniczymi dla planowanych do wybudowania przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. terminali w nowym Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu. Budowa falochronu ma za zadanie umożliwienie powstania infrastruktury hydrotechnicznej i przeładunkowej portu oraz ich późniejszą bezpieczną eksploatację.
Ta infrastruktura jest kluczowa dla prawidłowego rozwoju funkcji portowych realizowanych w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu. Planowane przedsięwzięcie będzie polegać na budowie falochronu o wstępnie planowanej długości ok. 3,63 km. Ponadto do realizacji przewidziana jest konstrukcja oporowa dla pola odkładu urobku z toru wejściowego i obrotnicy: ok. 2,68 km. Łącznie jest to ok. 6,31 km.
Zaplanowana inwestycja powstanie na wschód od istniejącego falochronu
wschodniego, który osłania funkcjonujący świnoujski terminal LNG. Z informacjami odnośnie przetargu można zapoznać się na platformie zamówień Urzędu Morskiego w Szczecinie. Oferty można składać do dnia 9 lutego.
Przypomnijmy, że belgijsko-katarskie konsorcjum DEME CONCESSIONS N.V. i QTERMINALS W.L.L. odpowiedzialne za inwestycję głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu otrzymało 22 listopada zgodę ówczesnego wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka na dzierżawę 75 ha terenu w Świnoujściu na 30 lat. Terminal będzie
wyposażony w niskoemisyjny sprzęt przeładunkowy, zgodnie z najwyższymi
ekologicznymi normami. Będzie stanowił
infrastrukturę podwójnego wykorzystania, czyli cywilną infrastrukturę,
która może służyć do obsługi ładunków wojskowych. Jeśli wszystko pójdzie
zgodnie z harmonogramem, nowy terminal powinien rozpocząć działalność w
roku 2028. Zakładane zdolności przeładunkowe terminala w Świnoujściu mają wynosić 1,5 mln TEU z możliwością rozbudowy przepustowości do 2 mln TEU.
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"