W porcie Mombasa otwarte zostały właśnie nowe obiekty stoczniowe Kenya Shipyards Limited.
Nowa stocznia daje Kenijczykom możliwość budowania i remontów jednostek powyżej 4 tys. ton i 150 metrów długości. Dla miejscowej gospodarki jest to strategiczna inwestycja infrastrukturalna, pozwalająca zaistnieć na obracającym miliardami dolarów rynku.
KSL Mombasa Shipyard to największy tego typu obiekt w kraju. W jego skład wchodzą dwie hale stoczniowe – jedna o długości 150 metrów i wysokości 30 metrów, druga o długości 120 metrów i wysokości 20 metrów. W skład kompleksu wchodzą też warsztaty naprawy elektroniki, ogólnotechniczny, ślusarsko-stolarski i naprawy kadłubów i nadbudówek. Stocznia ma już także gotową wykwalifikowaną kadrę. Prace nad budową stoczni trwały dwa lata.
W budowę stoczni zaangażowane były Kenijskie Siły Obronne, które zamierzają korzystać z faktu, że w kraju pojawi się zakład mogący obsługiwać jednostki marynarki wojennej i straży przybrzeżnej. Kenia liczy dzięki temu na oszczędności w wydatkach na utrzymanie jej statków i okrętów, jakie ponosi na rzecz zagranicznych zakładów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów