Najruchliwszy port w Europie, Port Rotterdam, przekroczył w 2021 roku historyczną granicę 15 milionów TEU.
Władze portu w niderlandzkim Rotterdamie poinformowały, że w 2021 roku przeładowano w nim już ponad 15 milionów TEU. Ruch kontenerowy jednocześnie nie wydaje się maleć, więc 2022 rok również zapowiada się na pełen pracy.
15 milionów TEU zostało przekroczone w Rotterdamie we środę 22 grudnia. To pierwszy raz, kiedy europejski port przebija tę granicę przeładunków kontenerów.
Jak podają analitycy, w tym roku ładunki kontenerowe liczone w TEU wzrosły o 5 proc. w stosunku do 2020 roku, kiedy globalne łańcuchy dostaw rozpoczęły zmagania z pandemią. Tym samym w poprzednim roku liczba kontenerów obsłużonych w Rotterdamie spadła o 3 proc. w stosunku do 2019 roku, kiedy to padł dotychczasowy rekord – 14,8 miliona TEU.
Choć przyszły rok również zapowiada się na udany pod względem liczb, przedstawiciele portu dostrzegają potencjalne problemy. – Międzynarodowa flota kontenerowców i przepustowość terminali nie rosną na tyle, aby zaspokoić popyt – zauważa Emile Hoogsteden, dyrektor sprzedaży Portu Rotterdam. Nie zapowiada się jednak na to, by ilość skonteneryzowanego frachtu spadła.
Port w Rotterdamie uruchomił obsługę kontenerów w 1966 roku. Pierwszy milion TEU padł w 1974 roku. W 1997 roku port obsługiwał już 5 milionów kontenerów, a w kolejnej dekadzie przekraczał 10 milionów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania