Pociągi między Gdańskiem a Gdynią przyśpieszą do 120 km/h po zakończeniu prac związanych z podbiciem toru. Specjalistyczne maszyny pracują na torach nocą, aby ograniczyć wpływ robót na ruch składów pasażerskich i towarowych. Wartość zadania to ponad 5 mln zł netto ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Między Gdańskiem a Gdynią, na blisko 18-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 202 (Gdańsk Główny – Stargard), są realizowane prace związane z regulacja położenia torów. W tym celu wykorzystywany jest zespół do regulacji torów tzw. DPUS, złożony z trzech maszyn – podbijarki, dynamicznego stabilizatora toru oraz zgarniarki tłucznia. W ramach zadania uzupełniana jest także podsypka tłuczniowa oraz regulowana sieć trakcyjna. Aby ograniczyć wpływ prac na ruch pociągów, których w ciągu doby przez Trójmiasto przejeżdża nawet ponad 260, zadanie realizowane jest w porze nocnej, bez wpływu na rozkład jazdy pociągów pasażerskich.
Efektem robót będzie zapewnienie sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów oraz zwiększenie ich prędkości ze 100 do 120 km/h, już od czerwcowej korekty rozkładu jazdy. Poprawiony zostanie stan techniczny nawierzchni kolejowej i zagwarantowane dobre parametry infrastruktury na kolejne lata.
Zakończenie zadania pn. „Prace utrzymaniowe na linii nr 202
wraz z poprawą parametrów eksploatacyjnych na odcinku Gdańsk Główny -
Gdynia Chylonia” jest planowane w połowie czerwca. Wykonawcą przedsięwzięcia o wartości 5,66
mln zł netto (6,96 mln zł brutto) jest Pomorskie Przedsiębiorstwo
Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o w Gdańsku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął