Firma Jotun, zajmująca się wytwarzaniem farb i powłok morskich, podsumowała wyniki finansowe za 2021 rok.
Norweska firma Jotun jest liderem w dostawach farb i powłok malarskich, ochronnych i antykorozyjnych m.in. dla floty, ale także portów i rozwiązań offshore. W 2021 roku firma zanotowała 8-procentowy wzrost, wykazując 22 809 mln koron norweskich przychodu i 3 138 mln koron norweskich zysku operacyjnego. To drugi najwyższy wynik w historii firmy.
Firma podaje, że udało się jej zwiększyć przychody we wszystkich regionach i trzech z czterech segmentów biznesowych. Jeśli chodzi o wysokość zysku operacyjnego, lepszy był tylko w 2020 roku.
– W 2021 roku stanęliśmy przed wieloma wyzwaniami. Po pierwsze, pandemia wpłynęła na naszą działalność na całym świecie. Po drugie, koszt surowców drastycznie wzrósł, zmuszając Jotun do dostosowania cen. Niemniej jednak jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku w 2021 roku” – mówi prezes i dyrektor generalny Morten Fon.
Wzrost przychodów był możliwy dzięki zwiększeniu sprzedaży we wszystkich obszarach biznesowych poza powłokami okrętowymi. Jak podaje w informacji firma, rozwój Jotun w tym segmencie był jednak zgodny z oczekiwaniami.
Morten Fon zapowiada, że w związku z dalszym wzrostem kosztów surowców, ceny produktów także będą musiały rosnąć.
Jotun przewiduje, że w 2022 roku w dalszym ciągu na rynkach piętno odciskać będą pandemia i wzrosty cen. Pojawią się jednak nowe możliwości rozwoju, z czego firma ma zamiar skorzystać.
– Zamierzamy zdobyć udziały w rynku, a nasza długoterminowa strategia wzrostu organicznego pozostanie niewzruszona” – zapowiada prezes i dyrektor generalny Morten Fon.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów