Rząd Indii ogłosił plan stworzenia funduszu rozwoju morskiego o wartości ok. 2,9 mld dolarów, żeby wesprzeć krajowy sektor budowy i naprawy statków.
Program, który ma zapewnić długoterminowe finansowanie całego sektora ogłosiła w weekend minister finansów Nirmala Sitharaman. Rząd planuje przeznaczyć na ten cel 250 mld rupii, czyli ok. 2,9 mld dolarów. 49% tego funduszu ma pochodzić z budżetu państwa, pozostałe zaś mają być pozyskane z portów i sektora prywatnego.
Celem programu jest nie tylko rozwinięcie przemysłu stoczniowego w kraju, ale poniekąd także uniezależnienie kraju od zagranicznych armatorów. Handel i produkcja kraju rozwijają się, ale nie nadąża za tym krajowa flota. Rząd chce powołać do życia nową firmę żeglugową, która miałaby współpracować z rafineriami. Ponadto ekipa premiera Narendry Modiego chce promować współpracę wewnątrzsektorową w zakresie budowy statków, aby zwiększyć możliwości produkcyjne i rozszerzyć stoczniowe portfolio Indii.
Ważną częścią indyjskiego sektora stoczniowego są także stocznie rozbiórkowe. Rząd chce wykorzystać ich funkcjonowanie, by zachęcić krajowych armatorów do wymiany floty na nową. Planuje wprowadzenie not kredytowych za złomowanie statków w krajowych stoczniach.
Już wcześniej premier Indii Narendra Modi podawał, że chciałby przekształcić Indie w kraj rozwinięty do 2047 roku. W ramach tej inicjatywy rząd przeznaczy duże środki na infrastrukturę, by zwiększyć swoje możliwości produkcyjne i konkurencyjność na światowych rynkach.
fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów