We włoskiej stoczni Fincantieri odbyła się, 23 stycznia br., uroczystość wodowania wielkiego i luksusowego jachtu Four Seasons I. Zostanie on dostarczony pod koniec tego roku i wypłynie w styczniu 2026 roku. Współwłaścicielem i operatorem będzie firma Four Seasons Yachts.
W ceremonii wodowania wzięli udział przedstawiciele Fincantieri z prezesem Biagio Mazzotta, na czele, a także reprezentantami firmy zamawiającej. Uroczystość to kolejny etap budowy tego dużego jachtu, która następuje w szybkim tempie. Przypomnijmy, że stępka została pod niego położona w lipcu ub. r.
Con il varo di “Four Seasons I” celebriamo non solo il raggiungimento di un altro importante traguardo, ma anche la straordinaria passione delle nostre persone.
— Fincantieri (@Fincantieri) January 24, 2025
È dal loro instancabile impegno, dall’entusiasmo di una squadra affiatata che nasce una visione capace di portare in… pic.twitter.com/ciz4Kgaole
Choć Four Seasons I określany jest jako "jacht" wyróżnia się ogromnym rozmiarami zbliżającymi go bardziej do wycieczkowca. Ma 207 metrów długości i tonaż 34 000 ton brutto. Oferuje apartamenty w stylu rezydencjalnym w liczbie 95. Ich projekt w założeniu ma służyć "usuwaniu barier między gośćmi i ich otoczeniem". Prawie każdy z nich będzie posiadał rozległy taras o powierzchni od 6 do 13 m2 w przypadku apartamentu z widokiem na morze, a wyjątkowy o nazwie Funnel Suite ma dysponować blisko 457 m2, co będzie go czynić najbardziej ekskluzywnym zakwaterowaniem na pokładzie. Jednocześnie statek ma wykorzystywać najnowsze technologie ochrony środowiska, dzięki czemu będzie zarówno luksusowy, jak i ekologiczny, wykorzystując najnowsze technologie w zakresie ochrony środowiska, związane z ograniczeniem emisji CO2 i wydajnością zarówno w kwestii zużycia paliwa, jak i energii elektrycznej.
Dostarczenie luksusowego statku zamawiającemu jest
zaplanowane na koniec 2025 roku. Planowane wyruszenie jednostki w
dziewiczy rejs po Morzu Karaibskim ma nastąpić w styczniu 2026 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów