Hanwha Ocean, jedna z największych stoczni w Korei Południowej, z siedzibą w Geoje, podpisała Ramową Umowa o Remonty Okrętów (Master Ship Repair Agreement, MSRA) z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych. Stanowi ważny kamień milowy w umacnianiu reputacji firmy na globalnym rynku obronnym poprzez wzmocnioną współpracę z amerykańskim sektorem stoczniowym i obronnymi, zaliczanymi do największych i najpotężniejszych na świecie.
Umowa została podpisana po niedawnym przejęciu przez Hanwha Ocean stoczni Philly Shipyard w USA, co ma przyczynić się do wejścia firmy na rynek amerykański i rozszerzenia zasięgu usług w zakresie konserwacji, napraw i remontów (Maintenance, Repair, Overhaul, MRO) w USA. Jest przyznawany firmom, które spełniają rygorystyczne standardy jakości
w zakresie usług konserwacji statków. Hanwha Ocean przeszła
rygorystyczny proces oceny w kwietniu, aby uzyskać ten certyfikat wpierw dla
swojej stoczni Geoje. Umowa kwalifikuje firmę do udziału w projektach
MRO (Maintenance, Repair, and Operation) obejmujących okręty US Navy.
Udany zakup zakładu znajdującego się na amerykańskiej ziemi byłby tu kluczowy, aby można było wykonać krok ku rozwijaniu współpracy. Wynika to ze specyfiki przepisów w USA dotyczących branży zbrojeniowej, zakładającej skupienie działalności na terenie kraju, zapewniając tym samym bezpieczeństwo przedsięwzięć oraz ochronę zatrudnienia. Z tego powodu także inne firmy, jak włoski Fincantieri czy australijski Austal posiadają swoje oddziały w USA, celem dostarczania usług amerykańskiej armii i pozostałym służbom. Certyfikat MSRA i potencjalnie też zakup stoczni mają pomóc południowokoreańskiemu stoczniowcowi skonsolidować swoją reputację na globalnym rynku branży okrętowej, demonstrując swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie MRO i wzmacniając swoje zaangażowanie w ciągłe innowacje technologiczne i poprawę jakości.
W przyszłości firma z Korei Południowej może dążyć do tego, aby realizować kontrakty na terenie USA, z myślą o amerykańskim kliencie. Zapewniłoby to zastrzyk innowacji i możliwość wymiany technologii oraz doświadczenia między koreańską a amerykańską branżą stoczniową i zbrojeniową.
Hanwha Ocean dąży do zawierania umów z kontrahentami na całym świecie zarówno w zakresie budowy statków jak i okrętów. Przykładem tego jest zaangażowanie firmy jako oferenta startującego do udziału w programie "Orka", czyli sprzedaży okrętów podwodnych polskiej Marynarce Wojennej, o czym również pisaliśmy. Aktualnie buduje nowe jednostki tej klasy dla Marynarki Wojennej Korei Południowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów