Południowokoreańska stocznia rozpoczęła 2024 rok budową ekologicznego statku, wyposażonego w technologię przyjazną środowisku. W sumie na jej terenie ma powstać siedem statków zaopatrzonych w technologie umożliwiające skuteczną redukcję emisji CO2.
Kontrakt na budowę jednostek do transportu amoniaku został zawarty 14 listopada, a jego wartość wynosi około 500 milionów dolarów. Dotyczy dostarczenia czterech bardzo dużych zbiornikowców amoniaku (Very Large Ammonia Carriers, VLAC) dla greckiego przedsiębiorstwa żeglugowego Naftomar Shipping and Trading Co. Ltd. Inc (Naftomar). Każdy statek będzie w stanie przetransportować 93 000 m3 amoniaku, określanego jako "nadzieja dla dekarbonizacji żeglugi". Transportowany surowiec ma zostać wykorzystany jako "zielone paliwo" w gospodarce morskiej.
Realizując to zamówienie Hanwha Ocean stawia sobie za cel wyznaczenia "nowej ścieżki" w dziedzinie ekologicznych przewoźników. Statki mają posiadać nowoczesne rozwiązania technologiczne, w tym przyjazne dla środowiska technologie firmy, w tym HS4 (Hanwha SmartShip Solution & Service), inteligentną platformę do obsługi jednostek morskich oraz SGM (Shaft Generator Motor), najnowszą technologię służącą redukcji emisji dwutlenku węgla.
"Kolejne zamówienia dla ekologicznych przewoźników wynikają z silnej
wiary rynku w technologię Hanwha Ocean. Będziemy nadal rozwijać technologie, aby tworzyć
standardy dla przyjaznych dla środowiska technologii budowy statków", przekazała stocznia w mediach społecznościowych.
Stocznia znajdująca się Geoje w Korei Południowej, należąca do koncernu Hawnha, koncentruje się na rozwoju możliwości wykorzystania alternatywnych paliw i technologii przyjaznych dla środowiska, aby przewodzić "erze żeglugi zeromisyjnej". Plan zakłada stopniowe zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych i docelowo osiągnięcie skutecznej komercjalizacji statków nie powodujących emisji CO2 do atmosfery.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów