Rosną przeładunki w polskich portach, jak podaje Główny Urząd Statystyczny. Ten trend się utrzymuje, szczególnie w przypadku dostaw węgla i koksu.
Jak wskazuje GUS, utrzymał się wzrost ładunków masowych ciekłych, choć był mniejszy niż w poprzednich miesiącach (wyniósł 15,0 proc., w tym przeładunek ropy naftowej łącznie z przetworami naftowymi – 5,0 proc.).
Odnotowano wysoki wzrost (o 141,7 proc.) przeładunków ładunków masowych suchych (w tym węgla i koksu ponad sześciokrotny).
Zwiększyły się także przeładunki ładunków drobnicowych (o 24,9 proc.) oraz kontenerów (o 21,5 proc.).
Podobnie jak w sierpniu br. i we wrześniu br. mniejsze niż przed rokiem były przeładunki ładunków tocznych (o 4,7 proc.).
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny