W Gdańsku doszło do kolizji statków. Jednostka Rix Gulf pływająca pod portugalską banderą uderzył w jednostkę Urzędu Morskiego Zodiak II.
Jak powiedziała PAP w czwartek rzeczniczka Portu Gdańska Anna Drozd, do kolizji dwóch jednostek doszło o godz. 6.30 na Zakręcie Pięciu Gwizdków. "Prawdopodobną przyczyną była gęsta mgła" - dodała Drozd.
Statek Rix Gulf pływający pod portugalską banderą uderzył w stojącą przy nabrzeżu jednostkę Urzędu Morskiego Zodiak II. Jak podaje portal trojmiasto.pl, po incydencie Rix Gulf udał się do Gdańskiego Terminalu Masowego, przy nabrzeżu Bytomskim. Serwis podaje, że polski statek miał ulec znacznym uszkodzeniom. Na miejscu są służby, które wyjaśniają okoliczności kolizji.
Rix Gulf to wybudowany w 2008 roku frachtowiec o tonażu 2982 ton i długości 92 metrów. Z kolei Zodiak II, którego armatorem jest Urząd Morski w Gdyni, to nowoczesny wielozadaniowy statek wybudowany w 2020 roku przez Remontową Shipbuilding. Mierzy nieco ponad 60 metrów długości i niecałe 13 metrów szerokości. Wspólnie z bliźniaczym statkiem Planeta I, który użytkuje Urząd Morski w Szczecinie, został nagrodzony przez branżowe wydawnictwo Baird Maritime jako najlepsza jednostka robocza 2020 roku.
AKTUALIZACJA 12:45
Po audycie na miejscu, Magdalena Kierzkowska z Urzędu Morskiego w Gdyni poinformowała, że wbrew początkowym doniesieniom Polskiej Agencji Prasowej, Zodiak II jest jedynie nieznacznie uszkodzony, a większych uszkodzeń doznała Portugalska jednostka.
"Podczas kolizji nikt nie ucierpiał, nie ma zagrożenia zanieczyszczeniem wód portowych. Zodiak II ma niewielkie uszkodzenia, prawdopodobnie nie wykluczające statku z bieżącej eksploatacji – dokładny stan jednostki oceniać będzie w najbliższym czasie klasyfikator. Natomiast jednostka portugalska ma poważniejsze uszkodzenia, ze wstępnych informacji wynika, iż doszło do przerwania poszycia burty statku. Służby Kapitanatu Portu Gdańsk gromadzą materiał dowodowy dla Izby Morskiej, o zdarzeniu została poinformowana Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich" - poinformował Urząd Morski.
Źródło: PAP, jm
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów