W ramach projektu zostanie sfinansowane zasilanie brzegowe na tankowcu będącym obecnie w produkcji. Pieniądze zapewnia Klimatklivet, inicjatywa Szwedzka Agencja Ochrony Środowiska i Next Generation EU (unijny fundusz odbudowy). Wspiera lokalne inwestycje klimatyczne, które zmniejszają emisję gazów cieplarnianych i przyczyniają się do uzyskania jak największych korzyści dla klimatu.
Obecnie przedsiębiorstwo jest w trakcie inwestycji rozbudowy swoich niskoemisyjnych statków transportowych serii Vinga, które obecnie są budowane w chińskiej stoczni China Merchants Jinling Shipyard w Yangzhou. Po dostarczeniu w I kwartale 2024 roku aktualnie budowany stanie się dziewiątą jednostką zaprojektowaną przez Furetank i jego partnerów. Firma poczyniła duże inwestycje w rozwój zbiornikowców, aby stały się one najbardziej ekologicznymi statkami tej wielkości na świecie. Ponadto Klimatklivet sfinansuje połowę kosztów zainstalowania połączenia zasilania brzegowego, co jeszcze bardziej poprawi wyniki w zakresie ochrony środowiska.
Dwa z zamówionych transportowców przez Furetank we wrześniu zostanie przekazanych spółce FureBear. Dwa kolejne zostały zamówione z zaplanowaną dostawą w 2025 roku. Jednostki są zaprojektowane we współpracy z FKAB Marine Design. Wszystkie mają mieć możliwość zasilania dwupaliwowego i zasilane zarówno LNG jak i w sposób konwencjonalny. Zostały zaprojektowane z hybrydowym rozwiązaniem akumulatorowym i kilkoma innymi innowacyjnymi funkcjami, zmniejszającymi zużycie paliwa i energii.
- To wsparcie finansowe jest bardzo pozytywną odpowiedzią na nasze wysiłki w zakresie ochrony środowiska. Potwierdza, znaczenie tego, co robimy. Zdecydowaliśmy się na zainstalowanie bardzo mocnego zasilania brzegowego o wysokim napięciu 6,6 kV, które obsługuje nawet pompy ładunkowe podczas rozładunku. Zużywają one dużo energii, która może być teraz dostarczana przez sieć elektryczną zamiast przez generatory statków. Eliminuje to wszelkie szkodliwe emisje podczas postoju w porcie, w pobliżu gęsto zaludnionych obszarów - powiedział inspektor ds. nowych budowli w Furetank Jonatan Höglund.
Finansowane przyłączenie zasilania brzegowego na statku zostanie zaprojektowane tak, aby pasowało do lądowego odpowiednika, planowanego w porcie w Göteborgu. Również ono otrzymało dofinansowanie od Klimatklivet.
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników