Wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki wydał pozwolenie na budowę infrastruktury dla doku numer 8, który stanie w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
Dok numer 8 stanie na miejscu doku numer 1, który został wycofany z eksploatacji. Inwestycja, na którą zostało wydane pozwolenie, obejmuje nową głębię dokową, w której zostanie umieszczony dok, jak również elementy mocujące i cumujące oraz pirs.
Pozwolenie na budowę oficjalnie podpisano w miejscu, gdzie nowy dok Gryfii zostanie posadowiony.
Jak zapewniali wcześniej przedstawiciele Gryfii, dok, który jest dla niej budowany przez Szczecińską Stocznię Wulkan, będzie gotowy o czasie. Przed miesiącem Krzysztof Zaremba, prezes Gryfii, zapewniał, że dok będzie oddany do eksploatacji z końcem tego roku lub na początku kolejnego.
Nowy dok pływający to największe zlecenie w historii Gryfii. Będzie liczył 235,6 metra długości całkowitej, 213,1 metra długości podporowej, 47,3 metra szerokości zewnętrznej i 38 metrów szerokości wewnętrznej. Jego ciężar szacowany jest na około 10 tysięcy ton. Jak zapewniał w rozmowie z Gospodarką Morską Krzysztof Zaremba, takich doków na północnej półkuli jest tylko 4.
- On zapewni nam przetrwanie i konkurencję na dobre 30 lat - mówił prezes.
Według wyliczeń, po oddaniu doku do eksploatacji przychody Gryfii mogą zwiększyć się aż o połowę. Już teraz Gryfia nie narzeka na brak zleceń. Jak w marcu mówił Amarendra Roy z zarządu stoczni, zakład pracuje na 100 procent możliwości i nie był wtedy w stanie przyjąć nowych zleceń. - Brak miejsca, brak ludzi, brak doków. Jak by był dziś dok nr 8, to chętnie bym dziś więcej robił - mówił Roy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów