16 lipca firma Darchem Engineering poinformowała o podpisaniu umowy z PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w sprawie dostaw elementów wyposażenia do powstających, wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Kontrakt dotyczy dostaw wyposażenia w postaci układów Umowa dotyczy dostawy układów układów dolotowych i wydechowych, które znajdą się na budowanych okrętach. Zdaniem Darchem Engineering umowa ma podkreślać pozycję brytyjskiej firmy jako lidera w swojej branży. Wykorzystuje przy tym swoje doświadczenie ze współpracy z Babcock International przy fregatach typu 31, które powstają dla Royal Navy. Co istotne, tak jak fregaty programu "Miecznik" są oparte na platformie Arrowhead 140, stąd występuje między nimi wiele podobieństw, w tym w wyposażeniu.
Przedsiębiorstwo podkreśliło także udane relacje z przedstawicielami gdyńskiej stoczni i kontynuowanie współpracy w związku z pracami nad jednostkami dla sił polskiej Marynarki Wojennej.
Darchem Engineering to firma z siedzibą w Wielkiej Brytanii zajmującą się produktami inżynieryjnymi wykonanymi ze stali nierdzewnej oraz tytanu. Dostarcza także systemy izolacji termicznej dla przemysłu lotniczego, branży motocyklowej, marynarki wojennej, a także energetyki atomowej, naftowej i gazowej.
Aktualnie trwa budowa pierwszej z trzech fregat programu "Miecznik", przyszłego ORP Wicher. Cięcie blach odbyło się 16 sierpnia ub. r., natomiast położenie stępki 31 stycznia tego roku. Wodowanie kadłuba jest zaplanowane na 2026 rok, a przekazanie wszystkich jednostek do morskiego rodzaju sił zbrojnych ma nastąpić w latach 2029-2031. Wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów.
W skład konsorcjum PGZ-Miecznik wchodzą Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. i PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. Partnerami strategicznymi w projekcie są firmy: Babcock, Thales UK, MBDA UK oraz gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding S.A.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów