Żaglowiec szkolny Dar Młodzieży zameldował się na kolejnym remoncie. Tym razem czekają go prace na masztach i rejach oraz wymiana olinowania i takielunku.
Przy pomocy holowników Fairplay VII i Fairplay XII oraz wielozadaniowego statku Zodiak II należącego do Urzędu Morskiego w Gdyni, żaglowiec wyruszył z Gdyni do Gdańska, gdzie przejdzie remont w stoczni Remontowa. W ten sposób zostanie przygotowany do nowego sezonu szkoleniowego.
Podczas zimy, kiedy żaglowiec nie jest wykorzystywany do rejsów, jest czas na remonty i niezbędne naprawy. Tym razem, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków, Dar Młodzieży przejdzie prace na masztach i rejach, jak również wymianę olinowania i takielunku. Zgodnie z harmonogramem prac, remont powinien zakończyć się wraz z końcem stycznia.
W Stoczni Remontowej Dar Młodzieży bywał już kilkakrotnie. Żaglowiec przechodził także remonty w dokach stoczni Nauta. W zeszłym roku w Naucie poddany został przeglądowi klasowemu. Podczas wcześniejszych wizyt na jednostce wykonywane były prace konserwacyjno-malarskie, kadłubowe, ślusarskie i elektryczne, remontowana także wnętrza statku. W 2017 roku remont przeszedł także jeden z silników i przekładnia.
W 2022 roku Dar Młodzieży skończy 40 lat. Banderę na statku podniesiono 4 lipca 1982 roku. Armatorem żaglowca jest Uniwersytet Morski w Gdyni. Jednostka powstała według projektu inżyniera Zygmunta Chorenia w Stoczni Gdańskiej.
Dar Młodzieży to jeden z najbardziej spektakularnych żaglowców na świecie. To trzymasztowa fregata o 26 żaglach. Na 109-metrowym statku pływać może 150 studentów i 44 członków załogi. Przewidziane jest też miejsce dla dodatkowych pracowników dydaktycznych i gości.
Słynny żaglowiec jest jedną z dwóch jednostek szkoleniowych we flocie Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Drugą jednostką jest statek szkoleniowo-badawczy Horyzont II zbudowany w 2000 roku, który regularnie pływa m.in. w rejony polarne. W barwach uczelni pływa także katamaran Imor, służący jako pływające laboratorium morskie na potrzeby przemysłu energetycznego i morskiego. Jest wykorzystywany do monitorowania strefy przybrzeżnej i do prowadzenia badań przedinwestycyjnych na Bałtyku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów