Stocznia Damen dostarczyła niedawno Holownik Boatman 2 do Corps van Vletterlieden do eksploatacji w porcie IJmuiden na północy Holandii. Stan Tug 1004 wykona szeroki zakres zadań, w tym cumowanie, zaopatrzenie, transfer załogi i wsparcie nurkowe.
Statek wcześniej operował dla klienta Damen w Norwegii, ale jego poprzedni właściciel wymienił go by zakupić nowy statek od Damen.
Zwykle Damen pomagał swoim klientom w przeprowadzaniu inspekcji używanego statku. Jednak ze względu na regulacje dotyczące koronawirusa okazało się to niemożliwe. Poprzedni właściciel dostarczył zdjęcia, które potwierdziły, że statek jest zadbany i w doskonałym stanie.
Poza tym Corps van Vletterlieden miał możliwość dokładnie przyjrzeć się jednostce podczas jej budowy na jednym z corocznych festiwali Damen - gdzie potencjalni klienci przychodzą, aby obejrzeć, popływać na pokładzie statków Damen oraz spotkać się z pracownikami i dostawcami stoczni. Na tym wydarzeniu statek usatysfakcjonował firmę, był wystarczająco solidny, aby sprostać ich wymaganiom.
Kiedy jednostka przybyła do Holandii, Damen Shipyards Hardinxveld przeprowadziło szereg zmian, aby przygotować statek na nowego właściciela. Wymagało to zainstalowania na pokładzie żurawia z bomem przegubowym - a także zasilacza hydraulicznego do niego - oraz dwóch wciągarek i agregatu prądotwórczego. Dzięki temu jednostka zyskała wszechstronność niezbędną do wykonywania wielofunkcyjnego zakresu prac.
Vincent de Maat, kierownik sprzedaży w firmie Damen, powiedział: „Ten statek prezentuje synergię, którą można znaleźć w grupie Damen Shipyards. Ponieważ statek znajdował się wcześniej w Norwegii, koordynacja tego zakupu wymagała współpracy dwóch naszych działów sprzedaży; dostosowywanie jednostki do wymagań zostało przeprowadzone w naszej stoczni Hardinxveld, a sprzedaż była zarządzana przez Damen Trading. Prawdziwy pokaz, że części składowe grupy naprawdę działają razem jako One Damen. ”
Stan Tug 1004 jest pierwszym statkiem Damen obsługiwanym przez Corps van Vletterlieden.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów