W dniu 25 marca 2021 r. Damen Shipyards Cape Town (DSCT) zwodowała pierwszy z trzech przybrzeżnych wielozadaniowych statków patrolowych (MMIPV) zamówionych przez ARMSCOR dla marynarki południowoafrykańskiej (SAN).
Statki poprawią bezpieczeństwo morskie RPA poprzez skuteczniejsze, szybsze reagowanie na zagrożenia, takie jak nielegalny handel i połowy.
Kierownik projektu DSCT, Ian Stewart, mówi, że wodowanie jest ważnym krokiem dla stoczni. „To kulminacja trzech lat ciężkiej pracy oddanego zespołu ludzi. Ostatecznie w budowę trzech MMIPV zainwestowanych zostanie ponad milion roboczogodzin ”.
Ponad 600-tonowy statek został przetransportowany ze stoczni DSCT wieczorem 23 marca 2021 r. do Transnet National Ports Authority (TNPA) i umieszczony na urządzeniu do wodowania. Operację umieszczenia statku na podnośniku synchrolift przeprowadziła Mammoet South Africa.
- Dzięki starannemu planowaniu, ścisłej współpracy zespołowej między DSCT i Mammoet South Africa, nasz zespół sprawił, że cała operacja zakończyła się sukcesem. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią projektu, przyczyniając się do rozwoju bezpieczniejszych wód w Afryce Południowej - mówi Uzayr Karimulla, kierownik projektu z Mammoet.
Gdy statek został umieszczony na podnośniku, zespół czekał na nadejście przypływu, zanim wyprowadził go z basenu V&A holownikami TNPA w kierunku Elliot Bason. Teraz rozpocznie się testowanie systemów okrętowych, a przed końcem roku statek zostanie oficjalnie dostarczony do ARMSCOR / SAN.
MMIPV są zbudowane zgodnie z opatentowaną konstrukcją Damen Ax Bow, która zapewnia niski opór, wysoką stałą prędkość na falach i doskonałe właściwości utrzymywania na morzu w najtrudniejszych warunkach.
Przyspieszenia pionowe są znacznie zmniejszone, a uderzenia dziobu prawie wyeliminowane, dzięki czemu bezpieczeństwo statku i załogi znacznie wzrasta. Wielozadaniowy pokład służy do wspierania operacji nurkowych, poszukiwawczo-ratowniczych i antypirackich.
Eva Moloi, menadżer DSCT mówi, że firma jest szczególnie dumna z wielu lat inwestowania w wymianę doświadczeń, szkoleń, rozwoju i współpracy w zakresie przedsiębiorczości, co zaowocowało pulą rzadkich umiejętności handlowych i partnerstwa z dostawcami.
- Nasze inicjatywy w zakresie połączenia lokalnych możliwości oraz rozwoju przedsiębiorstw i dostawców (ESD) oznaczają, że nie tylko przyczyniamy się do rozwoju gospodarki RPA, ale także zapewniamy, że lokalny rynek morski w RPA jest mniej zależny od importu od międzynarodowych dostawców. DSCT w pełni wspiera wymianę technologii, włączanie lokalnych firm do projektów wykonawczych oraz stymulowanie transakcji eksportowych w ramach programu Partycypacji Przemysłu Obronnego (DIP), który w szczególności koncentruje się na korzyściach dla małych i średnich przedsiębiorstw, podmiotów będących właścicielami weteranów wojskowych (MV) i podmiotów o szerokim zasięgu. Można naprawdę stwierdzić, że MMIPV zostały zbudowane w Republice Południowej Afryki przez mieszkańców RPA dla Republiki Południowej Afryki - dodaje.
Prace inżynieryjne statku rozpoczęto w 2018 r., a stępkę położono w lutym 2019 r. „Pomimo blokady COVID, nasze umiejętności, partnerstwo, elastyczny harmonogram produkcji i zaawansowane możliwości planowania naszego zespołu z Kapsztadu umożliwiły różnym podwykonawcom i zespołom pracować na statku w bezpieczny sposób ”, zauważa Moloi.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries