• <
nauta_2024

Damen Shipyards Cape Town: zwodowano pierwszy przybrzeżny wielozadaniowy statek patrolowy dla SA Navy

ac

25.03.2021 15:40 Źródło: inf.prasowa
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Damen Shipyards Cape Town: zwodowano pierwszy przybrzeżny wielozadaniowy statek patrolowy dla SA Navy

Partnerzy portalu

Damen Shipyards Cape Town: zwodowano pierwszy przybrzeżny wielozadaniowy statek patrolowy dla SA Navy - GospodarkaMorska.pl
fot. mat.prasowe

W dniu 25 marca 2021 r. Damen Shipyards Cape Town (DSCT) zwodowała pierwszy z trzech przybrzeżnych wielozadaniowych statków patrolowych (MMIPV) zamówionych przez ARMSCOR dla marynarki południowoafrykańskiej (SAN).

Statki poprawią bezpieczeństwo morskie RPA poprzez skuteczniejsze, szybsze reagowanie na zagrożenia, takie jak nielegalny handel i połowy.

Kierownik projektu DSCT, Ian Stewart, mówi, że wodowanie jest ważnym krokiem dla stoczni. „To kulminacja trzech lat ciężkiej pracy oddanego zespołu ludzi. Ostatecznie w budowę trzech MMIPV zainwestowanych zostanie ponad milion roboczogodzin ”.

Ponad 600-tonowy statek został przetransportowany ze stoczni DSCT wieczorem 23 marca 2021 r. do Transnet National Ports Authority (TNPA) i umieszczony na urządzeniu do wodowania. Operację umieszczenia statku na podnośniku synchrolift przeprowadziła Mammoet South Africa.

- Dzięki starannemu planowaniu, ścisłej współpracy zespołowej między DSCT i Mammoet South Africa, nasz zespół sprawił, że cała operacja zakończyła się sukcesem. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią projektu, przyczyniając się do rozwoju bezpieczniejszych wód w Afryce Południowej - mówi Uzayr Karimulla, kierownik projektu z Mammoet.

Gdy statek został umieszczony na podnośniku, zespół czekał na nadejście przypływu, zanim wyprowadził go z basenu V&A holownikami TNPA w kierunku Elliot Bason. Teraz rozpocznie się testowanie systemów okrętowych, a przed końcem roku statek zostanie oficjalnie dostarczony do ARMSCOR / SAN.

MMIPV są zbudowane zgodnie z opatentowaną konstrukcją Damen Ax Bow, która zapewnia niski opór, wysoką stałą prędkość na falach i doskonałe właściwości utrzymywania na morzu w najtrudniejszych warunkach.

Przyspieszenia pionowe są znacznie zmniejszone, a uderzenia dziobu prawie wyeliminowane, dzięki czemu  bezpieczeństwo statku i załogi znacznie wzrasta. Wielozadaniowy pokład służy do wspierania operacji nurkowych, poszukiwawczo-ratowniczych i antypirackich.

Eva Moloi, menadżer DSCT mówi, że firma jest szczególnie dumna z wielu lat inwestowania w wymianę doświadczeń, szkoleń, rozwoju i współpracy w zakresie przedsiębiorczości, co zaowocowało pulą rzadkich umiejętności handlowych i partnerstwa z dostawcami.

- Nasze inicjatywy w zakresie połączenia lokalnych możliwości oraz rozwoju przedsiębiorstw i dostawców (ESD) oznaczają, że nie tylko przyczyniamy się do rozwoju gospodarki RPA, ale także zapewniamy, że lokalny rynek morski w RPA jest mniej zależny od importu od międzynarodowych dostawców. DSCT w pełni wspiera wymianę technologii, włączanie lokalnych firm do projektów wykonawczych oraz stymulowanie transakcji eksportowych w ramach programu Partycypacji Przemysłu Obronnego (DIP), który w szczególności koncentruje się na korzyściach dla małych i średnich przedsiębiorstw, podmiotów będących właścicielami weteranów wojskowych (MV) i podmiotów o szerokim zasięgu. Można naprawdę stwierdzić, że MMIPV zostały zbudowane w Republice Południowej Afryki przez mieszkańców RPA dla Republiki Południowej Afryki - dodaje.

Prace inżynieryjne statku rozpoczęto w 2018 r., a stępkę położono w lutym 2019 r. „Pomimo blokady COVID, nasze umiejętności, partnerstwo, elastyczny harmonogram produkcji i zaawansowane możliwości planowania naszego zespołu z Kapsztadu umożliwiły różnym podwykonawcom i zespołom pracować na statku w bezpieczny sposób ”, zauważa Moloi.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.