Crowley i BWX Technologies nawiązały współpracę w ramach protokołu ustaleń dotyczącego koncepcji statku, który ma posiadać potencjał do wytwarzania alternatywnej energii o zerowej emisji dwutlenku węgla. Ponadto innowacyjna jednostka ma spełniać potrzeby dostarczania prądu w zakresie bezpieczeństwa energetycznego w trakcie konfliktów i katastrof.
Nowy protokół ustaleń ze spółką zależną BWXT Advanced Technologies umożliwi obu firmom wspólne wykorzystywanie i rozwijanie możliwości w zakresie projektowania, inżynierii i rozwoju nowych statków kadłubowych o płytkim zanurzeniu, które będą dostarczać energię jądrową na małą skalę do lokalizacji przybrzeżnych. Nowe statki będą wyposażone w najnowszą technologię dostępną dla fabrycznie produkowanych mikroreaktorów, które można łatwo wdrożyć w konfiguracji stoczniowej, aby ułatwić instalację na statku. Elektrownia pokładowa dostarczałaby energię do obiektów na lądzie, takich jak bazy wojskowe na odległych wyspach, do zapasowych sieci elektroenergetycznych po katastrofach, a także zapewniałaby energię w innych scenariuszach, w których tradycyjne źródła energii elektrycznej uległy uszkodzeniu lub były niemożliwe. Z racji na możliwości związane z poruszaniem się tak wyposażony statek miałby również w razie potrzeby być wysyłany do różnych miejsc, by tam pełnić funkcję mobilnej elektrowni atomowej.
– Nasza współpraca z BWXT po raz pierwszy wprowadzi Crowleya do sektora energii jądrowej, co stanowi kluczowy element naszego zaangażowania na rzecz zrównoważonych, alternatywnych źródeł energii. Koncepcja ta wspiera cel Departamentu Energii USA, jakim jest utrzymanie wiodącej pozycji USA w technologii energii jądrowej, a także wiele strategicznych celów Departamentu Obrony USA w zakresie energii operacyjnej – powiedział Shiju Zacharia, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Crowley Government Solutions.
– Jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z Crowleyem w celu wykorzystania naszych bieżących programów rozwoju i demonstracji reaktorów, rozwijania technologii nuklearnej na nowe i nowatorskie rynki, aby zapewnić wytwarzanie energii o zerowej emisji dwutlenku węgla w strategicznych lokalizacjach – powiedział Joe Miller, prezes BWXT Advanced Technologies LLC.
Ta nowa koncepcja przewiduje budowę statku o długości 115 metrów, łączącego tradycyjny napęd z modułowym reaktorem o mocy od 5 do 50 megawatów, który można aktywować po przybyciu na miejsce, a następnie dezaktywować i transportować po przerwie w dostawie prądu. Kable dostarczające energię na pływach umożliwią statkom rozmieszczenie połączeń energetycznych z brzegiem. Kadłuby o płytkim zanurzeniu umożliwiają statkom manewrowanie w celu strategicznego dostarczania energii do działań wojskowych lub w przypadku klęsk żywiołowych ograniczających dostęp do portu. Przedsięwzięcie wykorzystuje możliwości logistyczne i morskie firmy Crowley, jej
wieloletniego operatora posiadającego własne projekty statków w Crowley
Engineering Services, oraz możliwości nuklearne BWXT, wiodącego dostawcy
komponentów nuklearnych, w tym paliwa i usług dla rządu USA na
najwyższym poziomie bezpieczeństwa i ochrony. Zarówno Crowley, jak i
BWXT mają siedziby w Stanach Zjednoczonych i prowadzą działalność od
ponad wieku.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem