Inwestując w rozwój systemów zasilania metanolem jako opłacalnym paliwem Auramarine zabezpieczył zamówienie na ich dostawę dla trzech hybrydowych tankowców o nośności 15 000 DWT dla firmy Terntank.
Statki są budowane w stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Yangzhou), a pierwszy z tej serii ma zostać dostarczony zamawiającemu w marcu 2025 roku. Dostawy systemów Auramarine zaplanowano na okres od II poł. 2024 roku do I poł. 2025 roku. Każdy jednostka zawiera układ paliwowy metanolowy (LFSS), systemy bunkrowania i przesyłu surowca, a także kontroli i monitorowania całego procesu. Wdrożono także odpowiedni system bezpieczeństwa całej procedur. Statki są dostosowane do optymalnego transportu biosurowców do rafinerii klientów Terntank.
- Nowe transportowce z serii Hybrid Solution Plus mają znacznie zmniejszyć ślad węglowy i wpływ na środowisko dzięki przejściu na zielone paliwa, napęd wspomagany wiatrem, hybrydowemy system akumulatorów i zasilanie na lądzie. Wiedza Auramarine na temat systemów metanolu jest tu jednym z kluczowych elementów umożliwiających statkom osiągnięcie pełnego potencjału dekarbonizacji żeglugi - stwierdził Claes Möller, dyrektor generalny Tärntank Ship Management.
- To kolejny kamień milowy dla Auramarine, oparty na naszych ostatnich intensywnych pracach rozwojowych nad układami paliwowymi metanolem i naszym prawie 50-letnim doświadczeniu w dostarczaniu najbardziej zaawansowanych rozwiązań na rynek. Zdajemy sobie sprawę, że branża doświadcza szybkich zmian i jesteśmy zaangażowani we wspieranie naszych klientów w tym procesie na ich drodze do dekarbonizacji i jesteśmy zachwyceni, że Terntank wybrał nas na dostawcę systemów metanolu dla tych postępowych statków. Metanol jest jednym z najbardziej opłacalnych paliw przyszłości dostępnych obecnie na rynku. Zdajemy sobie sprawę, że oprócz ceny i dostępności kluczowym elementem zapewniającym szerokie wykorzystanie tych kluczowych przyszłych paliw, które zapewnią dekarbonizację przemysłu, jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury bunkrowania i infrastruktury operacyjnej na pokładzie, która wzbudzi zaufanie właścicieli i operatorów statków. W Auramarine będziemy nadal to zapewniać i wprowadzać innowacje, aby wprowadzać na rynek nowe rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać transformację energetyczną”. - podkreślił John Bergman, dyrektor generalny Auramarine.
Po ogłoszeniu przez Auramarine inwestycji w rozwój jednej z pierwszych w branży jednostek zaopatrzenia w paliwo metanolowe, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ten surowiec jako opłacalne paliwo przyszłości, firma wzbudziła znaczne zainteresowanie armatorów, operatorów, producentów OEM i stocznie w zakresie dostaw i instalacja. Aktualnie trwa istny "wyścig po metanol" w branży morskiej, gdzie giganci w zakresie transportu rywalizują w zakresie stania się liderem dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2 do atmosfery. Obecnie realizowane zamówienie zamówienie wpisuje się w trajektorię rozwoju Auramarine w ciągu najbliższych pięciu lat. W zamierzeniu firmy ma zapewnić pozycję preferowanego partnera i dostawcy dla kluczowych interesariuszy w branży morskiej i tym samym stać się liderem w zakresie nowych, niskoemisyjnych i zeroemisyjnych paliw żeglugowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów