Amerykańskie Biuro Żeglugi (ABS) udzieliło wstępnej aprobaty technicznej (AiP) firmie Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG), właścicielowi Aptamus Carbon Solutions, dla wstępnej koncepcji barki przeznaczonej do przewozu skroplonego dwutlenku węgla (LCO2).
Projekt barki stanowi kluczowy element inicjatywy Tampa Regional Intermodal Carbon Hub (T-RICH), która ma na celu odbieranie, magazynowanie i przetwarzanie emisji przemysłowych z Florydy, a następnie ich transport do regionalnych miejsc sekwestracji.
Nowa jednostka typu ATB (articulated tug and barge – zestaw holownik–barka) to pierwsze tego typu rozwiązanie dedykowane projektom wychwytywania CO2 w Stanach Zjednoczonych. System ładunkowy oparto na zbiornikach typu C do skroplonego CO2, pracujących pod średnim ciśnieniem, z możliwością transportu ładunku o masie 20 000 ton metrycznych. Parametry techniczne, takie jak maksymalne ciśnienie robocze, zostały określone na podstawie analiz rynkowych oraz wcześniejszych doświadczeń, uwzględniając czas przechowywania i zdolność załadunkową.
ABS przeprowadziło kompleksową ocenę projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami klasyfikacyjnymi, w tym najnowszymi wytycznymi dotyczącymi barek do transportu gazów skroplonych.
- To zatwierdzenie ABS to kolejny ważny krok na naszej drodze do objęcia roli lidera w amerykańskiej branży morskiej, jeśli chodzi o technologie wspierające realizację krajowych celów klimatycznych i transformacji energetycznej - skomentował Jeffrey Ross Williams, prezes Aptamus.
- Zestawy ATB cieszą się dużą popularnością w USA przy transporcie produktów naftowych, a ich zalety doskonale sprawdzają się również w przypadku przewozu skroplonego CO2. Cieszymy się na dalsze prace projektowe, w tym opracowanie holownika z napędem na zielony metanol lub inne ekologiczne paliwa. Dziękujemy ABS za współpracę oraz naszym partnerom inżynieryjnym – Corban Energy Group i Herbert Engineering Corporation - dodał Kent Merrill, wiceprezes Aptamus ds. projektów morskich.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów