W poniedziałkową noc na rzece Kongo w Demokratycznej Republice Konga zatonęła prowizoryczna barka. Wiadomo już o 61 ofiarach. Służby wciąż poszukują około 50 osób, 39 pasażerów zostało uratowanych.
Do zatonięcia doszło o godzinie 23:30 lokalnego czasu w okolicy miejscowości Engengele, 24 kilometry od stolicy położonej w centralnej części kraju prowincji Mongala – Bumby.
Wśród ofiar śmiertelnych jest 38 mężczyzn, 13 kobiet i dziesięcioro dzieci – podał Nestor Magbado zastępca rzecznika gubernatora prowincji Mongala. Dokładana liczba osób znajdujących się na barce nie jest znana. Władze regionalne zakładają, że zaginęło od 40 do 60 osób, co do których trudno stwierdzić czy przeżyły katastrofę.
W DRK bardzo często dochodzi do zatonięć łodzi na rzece Kongo czy jeziorach. Wynika to ze złego stanu technicznego jednostek pływających i z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa. W tym wypadku nie chodziło jednak o statek, który był w złym stanie, ale o dziewięć połączonych ze sobą kajaków motorowych, które wyruszyły z wioski w górę rzeki i płynęły w kierunku Bumby z blisko 160 osobami na "pokładzie" – zaznaczył Nestor Magbado. Przeciążenie i zła pogoda przyczyniły się do zatonięcia prowizorycznej barki – dodał.
Władze prowincji powiadomiły Kinszasę o wydarzeniu jeszcze we wtorek, ale zwlekały z podaniem liczby ofiar, ponieważ poszukiwania rozbitków i ciał topielców wciąż trwały – zaznaczył zastępca rzecznika.
W sobotę sporządzono pierwszy bilans. Zapewniono też, że akcja ratunkowa będzie kontynuowana. Władze regionu uskarżają się jednak na szczupłość środków pozwalających ją finansować; korzystają w dużej mierze z pomocy Czerwonego Krzyża – zaznacza Agence France Presse.
Źródło: PAP
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów