Żegluga Gdańska objęła technicznym zarządem armatorskim masowiec Kumano Hero.
Kumano Hero to największy statek, nad jakim techniczny zarząd armatorski sprawuje Żegluga Gdańska. Masowiec wyróżnia się nośnością ok. 106 500 ton i jest to statek klasy mini-capesize. Jednostka w tym roku została zakupiona za 18,5 mln dolarów przez Oaktree Capital Management od armatora z Japonii. Masowiec został zbudowany w japońskiej stoczni Oshima Shipbuilding w 2008 roku. Statek pływa pod banderą Wysp Marshalla.
Kumano Hero ma długość 254,62 metra i szerokość 43. Jego zanurzenie to niemal 13,5 metra.
Żegluga Gdańska jest też operatorem mniejszego masowca – Right Hero o długości 188,5 metra i nośności blisko 52 tys. ton, również pływającego pod banderą Wysp Marshalla. Co ciekawe, statek powstał w tej samej stoczni co Kumano Hero – w Oshima Shipbuilding w 2009 roku. Flotę cargo Żeglugi Gdańskiej uzupełnia zarejestrowany w Polsce mv Tollund, statek general cargo o długości 91,5 metra i nośności 4170 ton.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española