Prokuratura Regionalna w Gdańsku skierowała do sądu akt oskarżenia przeciw 13 osobom w związku z działaniem w zorganizowanej grupie przestępczej zajmującej się przemytem oraz międzynarodowym obrotem kokainą i opium. Zarzuty obejmują m.in. dostarczenie do Polski prawie 2 ton kokainy w workach z kredą.
Analitycy i komentatorzy donoszą o wzroście zakłóceń GPS na Morzu Bałtyckim. Jako przyczynę tego stanu wskazują stację zagłuszającą, która znajduje się w Obwodzie Królewieckim, a także inne tego typu obiekty na terytorium Rosji. Wpływa to na utrudnienie w poruszaniu się na bałtyckim akwenie. Zdaniem władz i ekspertów od bezpieczeństwa stanowi to zagrożenie dla ruchu morskiego, acz dotąd nie podjęto przeciwdziałań wobec tego problemu.
Do prokuratury wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa na szkodę spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. – przekazał we wtorek rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Szczecinie Piotr Wieczorkiewicz. Dotyczy ono m.in. niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
Ratowanie migrantów na morzu nie jest przestępstwem - orzekł sąd w Trapani na Sycylii po siedmioletnim postępowaniu i oczyścił z zarzutów 10 oskarżonych, którzy prowadzili misje ratunkowe na pokładzie statku organizacji pozarządowych. Według ich działaczy ten proces nie powinien się w ogóle odbyć.
Prowadzona pod egidą Unii Europejskiej międzynarodowa operacja EUNAVFOR Aspides od lutego chroni statki znajdujące się na obszarze Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej i poruszające na trasie obejmującej m.in. Kanał Sueski. Trwające od listopada 2023 roku ataki jemeńskich bojowników Huti doprowadziły do największego od dekad kryzysu w branży morskiej.
Trwające napięcie na Oceanie Spokojnym w związku z ćwiczeniami sił morskich Australii, Filipin, Japonii i USA staje się kolejnym elementem międzynarodowej rywalizacji w tej domenie morskiej. Chiny uznają obecność okrętów na obszarze spornym za prowokacje, gdy z kolei państwa partnerskie podkreślają, że przestrzegają prawa do swobody żeglugi i przelotów oraz poszanowania praw morskich na mocy prawa międzynarodowego, odzwierciedlonej w Konwencji Narodów Zjednoczonych o Prawie Morza (UNCLOS).
Jak podają operatorzy rurociągu, estoński Elering oraz fiński Gasgrid Finland, zakończono remont Balticconnector zgodnie z planem. Był wyłączony z użycia od października ub. r. i w związku z tym pojawiły się kontrowersje w kwestii jego uszkodzenia w wyniku nie wypadku, lecz sabotażu.
Skradzioną w Szwecji naczepę ciągnika siodłowego, wypełnioną 33 paletami gum do żucia, o łącznej wartości prawie 2 milionów złotych, odzyskali 18 marca funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Świnoujściu. Pojazd zjechał z promu przybyłego ze Szwecji i został zatrzymany do kontroli.
Jemeńscy bojownicy wspierani przez Iran wysunęli zaskakujące oskarżenia wobec międzynarodowych sił koalicji zajmującej się ochroną żeglugi. Zdaniem rebeliantów ostatnie uszkodzenia podwodnych kabli to celowe działanie państw zachodnich.
Przez Gdynię przechodzi około 30% eksportu polskich zbóż. W ciągu ostatnich lat największa część przypadała na terminal zbożowy w Porcie Gdynia. Ten jednak miał jednocześnie szczęście i pecha – szczęście, bo trwają inwestycje, które docelowo zwiększą jego możliwości. Pecha, bo spowodowały one problemy z operatorami, które w końcu doprowadziły do kontrowersji na poziomie politycznym. Może się jednak okazać, że problem się jeszcze nasili.
Powtórki z historii, czyli o szkodach i niebezpieczeństwach na morzach i oceanach świata. Raport wypadków i zdarzeń morskich – kwiecień 2024 r.
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon