Polska Żegluga Bałtycka S.A. poinformowała o nagrodzeniu za jej najnowszy statek podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit, gdzie spotykają się eksperci branży żeglugowej z całego świata. Wyróżnienie zostało przyznane za największy i najnowocześniejszy prom RoPax na Morzu Bałtyckim. Jednostka obsługuje kluczową trasę między Świnoujściem a Ystad pływając w barwach Polferries.
Podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit, gdzie spotykają się eksperci branży żeglugowej z całego świata wręczono szereg wyróżnień w szeregu kategorii. Wśród nagrodzonych jest Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) której najnowszy prom Varsovia otrzymał tytuł statku RoPax 2024 roku.
W Świnoujściu odbyło się dzisiaj oficjalne wprowadzenie nowego promu Polferries Varsovia na linię do Ystad. Była to okazja do powitania jednostki i zaprezentowania jej mediom, oficjelom i partnerom, bo statek pływa między Świnoujściem i Ystad już od ponad miesiąca.
Dzisiaj o 12.30 z Terminalu Promowego Świnoujście w swój pierwszy komercyjny rejs do Ystad wyjdzie nowy prom Polferries, napędzana LNG jednostka Varsovia.
Najnowszy prom pasażersko-samochodowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, Varsovia, jest już na polskich wodach. W nocy 22 lipca krótko przed północą wszedł on do Portu Świnoujście. Zgodnie z planem zacumował przy nabrzeżu znajdującym się przy Porcie Jachtowym. Aktualnie trwają tam przygotowania do pierwszego rejsu, który jest zaplanowany na 27 lipca. Wtedy to, zgodnie z ustalonym rozkładem, o 12:30 wyruszy do szwedzkiego portu w Ystad.
Linie Polferries poinformowały, że zgodnie z planem spodziewają się wpłynięcia do Świnoujścia swojego nowego promu w poniedziałek w nocy.
Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka spotkał się w Warszawie z Dyrektorem Zarządzającym Portu Ystad Björnem Boströmem. Przedmiotem rozmów była współpraca w zakresie gospodarki morskiej.
Statek będący nowym nabytkiem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej opuścił 11 lipca włoską stocznię i zmierza na Bałtyk. Prom będzie obsługiwał połączenia między Polską a Szwecją.
Od 1 maja Polferries wprowadza nową usługę we współpracy z portem w Ystad. Są to darmowe, elektryfikowane miejsca parkingowe dla naczep. Oznacza to, że przewoźnicy mogą utrzymać działanie chłodni lub innych urządzeń elektrycznych bez obaw o dodatkowe koszty energii.
Prom, który tego lata uzupełni flotę Polferries, w najbliższą niedzielę wczesnym rankiem wyruszy ze stoczni i uda się na pierwsze próby morskie. Specjalnie na to przejście od początku marca trwa pogłębianie kanału łączącego stocznię z Morzem Adriatyckim. Ważnym momentem będzie ostatni etap przeprawy, znajdujący się w miejscowości Porto Levante we Włoszech. Varsovia będzie jak dotychczas największą jednostką, która opuści stocznię Cantiere Navale Visentini.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem