Mimo sankcji, ponoszonych strat, zakłócenia łańcucha dostaw jak i problemów kadrowych i finansowych, Rosja wciela do swoich sił morskich kolejne okręty i jednostki pomocnicze. Choć ustępują one tym budowanym w państwach NATO, to specjaliści podkreślają, że największym błędem byłoby lekceważenie stwarzanego przez nie zagrożenia.
W stoczni w Siewierodwińsku odbyła się ceremonia wodowania nowego, atomowego okrętu podwodnego (Ballistic Missile Submarine, SSBN), który wejdzie w skład sił morskich Federacji Rosyjskiej. Jego budowa ma dowodzić zarówno siły marynarki wojennej tego kraju, jak i zdolności krajowego przemysłu stoczniowego. Jednostki tej klasy z napędem jądrowym są zdolne do prowadzenia ataków z użyciem broni balistycznej.
Do służby w rosyjskiej Flocie Północnej wszedł nowy okręt podwodny proj. 677 (Łada) o nazwie Kronsztad. Nastąpiło to po ponad 18 latach budowy. Uroczystość pierwszego podniesienia bandery nastąpiła w Stoczni Admiralicji w Petersburgu.
Rosja przymierza się do budowy sześciu nowych okrętów podwodnych. Ich nazwy mają pochodzić od okupowanych ukraińskich miast.
Rosja rozpoczęła budowę nowej klasy statków, które będą mogły zabrać kontenery i ładunki masowe. Unikalny projekt zakłada, że jednostki będą podróżowały Wołgą, Donem i po Morzu Kaspijskim.
Rosyjski lotniskowiec Admirał Kuzniecow to chyba najbardziej pechowy okręt świata. Wschodnie media donoszą, że na jednostce stacjonującej w stoczni w Murmańsku wybuchł pożar.
We wtorek wybuchł pożar na pokładzie nowowybudowanego trawlera-przetwórni Mekhanik Maslak w stoczni w Peterburgu. Nikomu nic się nie stało.
W czwartek Australia nałożyła ukierunkowane sankcje finansowe na 14 rosyjskich przedsiębiorstw państwowych, w tym na podmioty związane z obronnością, takie jak producent ciężarówek Kamaz oraz firmę transportową SEVMASH i koncern stoczniowy United Shipbuilding Corp.
W związku rosyjską inwazją na Ukrainę rząd USA wprowadził nowe sankcje, obejmując nimi dwa rosyjskie przedsiębiorstwa państwowe, United Shipbuilding Corporation (USC) i firmę wydobywającą diamenty, Alrosa – poinformował w czwartek Departament Skarbu.
Firma Algador Holdings, należąca do dwóch rosyjskich biznesmenów, kupiła stocznię w Helsinkach, znaną m.in. z budowy lodołamaczy i mającą ponad stuletnią historię. Transakcja została potwierdzona w poniedziałek.
Wenezuela potroiła w maju dostawy ropy na Kubę
Gdynia gospodarzem żeglarskich mistrzostw świata klas olimpijskich!
Vard zbuduje zaawansowany trawler rybacki dla Havbryn AS
W Gdańsku odbędzie się Dzień Otwarty Morskiego Oddziału Straży Granicznej
Pierwsze trójstronne ćwiczenia straży przybrzeżnych z udziałem USA i Korei Płd.
Strajki paraliżują argentyńskie porty