Projekt Baltic Power - wspólne przedsięwzięcie ORLEN i kanadyjskiej grupy Northland Power - zakończył instalację dwóch morskich stacji elektroenergetycznych. Morskie stacje będą odbierać energię z 76 turbin, by dalej przesłać ją na ląd. Ich konstrukcje stalowe, o wysokości porównywalnej do czteropiętrowego budynku, powstały w stoczniach w Gdyni i Gdańsku.
Zakończono instalację dwóch morskich stacji elektroenergetycznych z myślą o morskiej farmie wiatrowej w ramach projektu Baltic Power, przedsięwzięcia Orlenu i kanadyjskiej grupy Northland Power. Morskie stacje będą odbierać energię z 76 turbin, by dalej przesłać ją na ląd. Ich konstrukcje stalowe, o wysokości porównywalnej do czteropiętrowego budynku, powstały w stoczniach w Gdyni i Gdańsku.
Morska farma wiatrowa Baltica 2 – wspólny projekt PGE i Ørsted – poza 107 turbinami o łącznej mocy 1,5 GW składać się będzie z czterech morskich stacji elektroenergetycznych. Każda z nich zostanie wyposażona w dwa transformatory o mocy 225 MVA. Pierwszy transformator został już zamontowany na jednej ze stacji. To ważny kamień milowy w procesie produkcji kluczowych komponentów dla projektu Baltica 2.
Turbina o mocy 17 megawatów, opracowana wspólnie przez państwowe przedsiębiorstwa China Huaneng Group i Dongfang Electric Corporation. Turbina została oficjalnie uruchomiona w nadmorskim mieście Fuqing w prowincji Fujian.
Pływające centrum IT i elektrownia w jednym zostanie zbudowana w Turcji na japońskim kadłubie, posiadającym procesory z całego świata. Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Kinetics podpisały w lipcu br. porozumienie o budowie innowacyjnego centrum informatycznego. MOL to jedna z wiodących na świecie firm żeglugowych, która będzie także armatorem terminalu FSRU w Gdańsku. Kinetics to globalny lider w dziedzinie eksploatacji pływających elektrowni.
W zakładach produkcyjnych GE Vernova trwa produkcja transformatorów, które będą stanowić kluczowy element lądowej stacji transformatorowej dla morskiej farmy wiatrowej Baltica 2 - wspólnego projektu PGE Polska Grupa Energetyczna i Ørsted.
W amsterdamskim porcie otwarto, 3 czerwca, punkt zasilania statków z lądu, co pozwoli im na znaczną oszczędność energii i paliwa. Wycieczkowce mogą korzystać z tego rozwiązania w terminalu pasażerskim (Passenger Terminal Amsterdam, PTA). Co istotne, od 2027 roku korzystanie z zasilania w ten sposób stanie się obowiązkowe, trzy lata przed wdrożeniem ogólnoeuropejskich przepisów.
Nowe silniki elektryczne od Wärtsilä zostaną zamontowane na trzech promach. Statki te mają stać się pierwszymi, w pełni elektrycznymi jednostkami, które powstaną w amerykańskiej stoczni i będą pływać w USA, w rejonie Zatoki San Francisco.
Projekt Baltic Power - wspólne przedsięwzięcie ORLEN i Northland Power - potwierdził pierwsze udane instalacje pięciu elementów przejściowych, które połączą fundamenty i morskie turbiny wiatrowe na farmie. To pierwsza taka instalacja na polskich wodach Bałtyku.
Stany Zjednoczone poinformowały, że Rosja i Ukraina zgodziły się na zawieszenie broni na Morzu Czarnym i opracowanie mechanizmów wdrażania zakazu ataków na infrastrukturę energetyczną. Nie ma jeszcze potwierdzeń od zainteresowanych rządów Rosji i Ukrainy.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie