Tegoroczną konferencję Offshore Wind Logistics & Supplies zamykała debata poświęcona polskiej flocie morskiej dla morskiej energetyki wiatrowej. Moderował ją Mateusz Kowalewski, wydawca serwisu GospodarkaMorska.pl.
Grupa Przemysłowa Baltic przedstawiła swoją strategie na najbliższe lata. Podstawą działalności Grupy ma być realizacja prac na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej w Polsce i za granicą. Ale ważnym zadaniem Grupy jest wejście w realizację projektów atomowych.
Czy zawiązywanie konsorcjów ułatwi polskim firmom start na rynku offshore, zdominowanym przez zagraniczne podmioty? Z jakimi ryzykami należy się liczyć? O swoich doświadczeniach w kwestii budowania i funkcjonowania konsorcjów w walce o udział na coraz ciaśniejszym rynku morskiej energetyki wiatrowej opowiadali paneliści podczas drugiej dyskusji pierwszego dnia konferencji Offshore Wind & Infrastruktura 3.0. Ryzyko | Bezpieczeństwo | Finansowanie, organizowanej przez Attis Broker.
Grupa Przemysłowa Baltic, w skład której wchodzą Energomontaż Północ Gdynia oraz Baltic Operator realizuje budowę dwóch morskich trafostacji (OSS) dla Baltic Power, pierwszego w Polsce projektu morskiej farmy wiatrowej. Prace nad ich budową powoli dobiegają końca.
W dniu 13 grudnia br. Mostostal Pomorze SA wysłał do klienta z Norwegii pierwszy duży moduł platformy wydobywczej o masie ok. 530 ton. Załadunek został zrealizowany przy użyciu wieloosiowych platform transportowych typu SPMT.
CRIST Offshore chce włączyć się do aktywnego działania w polskim offshore wind. W tym celu musi jednak pozyskać zaufanie deweloperów, którzy wymagają doświadczenia na rynku energetyki wiatrowej. Choć zakład ma pokaźne portfolio z pokrewnego sektora oil&gas, to nie może pochwalić się jeszcze równie dużym dla offshore wind bo... brakuje zaufania ze strony deweloperów. O błędnym kole, w jakim znalazł się zakład, i jedynym sposobie na jego przerwanie, opowiada członek zarządu CRIST Offshore Andrzej Czech.
Baltic Power rozpoczął przeładunki pierwszych wielkogabarytowych elementów na potrzeby pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej. Elementy, które będą pracować w lądowej części przedsięwzięcia, przypłynęły do Portu Gdynia, a następnie część z nich popłynęła barką do Portu Władysławowo.
W jaki sposób polskie firmy mogą jeszcze zaistnieć w łańcuchach dostaw dla offshore? Czy kwestia local contentu wciąż jest otwarta, czy może pozostała nam już tylko rola widzów, obserwujących jak międzynarodowi gracze czerpią z naszego rynku? Na te pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy konferencji Pomorskiej Platformy Offshore.
Grupa Przemysłowa Baltic realizuje budowę dwóch morskich trafostacji (OSS) dla pierwszego w Polsce projektu morskiej farmy wiatrowej. Prace prefabrykacji obu zleconych konstrukcji w ramach projektu Baltic Power odbywają się równolegle w zakładach produkcyjnych Grupy tj. w Gdańsku i Gdyni.
Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zebrała się, aby omówić temat realizacji programu „Miecznik” ze szczególnym uwzględnieniem dostosowania infrastruktury stoczniowej do budowy okrętów dla marynarki wojennej w ramach tego programu. Zajęto się także tematem polityki rządu w stosunku do sektora stoczniowego.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie