Władze Iranu pozwoliły w środę na opuszczenie portu przez tankowiec Talara, który w ostatni piątek (14 listopada) został przejęty i zmuszony do zmiany kursu przez Korpus Strażników Rewolucji Islamskiej. Jak podała agencja AP, zwolniono również całą 21-osobową załogę statku.
Tankowiec Lynx, o długości około 275 metrów, utknął w lodzie arktycznym podczas rejsu z Murmańska w Rosji do Chin. Od 14 września przez kilka dni statek był zablokowany. Jednostka nie posiada klasy lodowej.
Jeden z najnowszych nabytków Morskiego Oddziału Straży Granicznej, patrolowiec SG-301 Gen. Józef Haller, uczestniczył 22 września uczestniczył w praktycznych ćwiczeniach zwalczania rozlewów olejowych i likwidacji zagrożeń dla środowiska morskiego. Zostały one przeprowadzone w rejonie redy Portu Gdynia. Organizatorem była spółka Miliana Shipmanagement z Grupy Kapitałowej ORLEN Petrobaltic.
Grupa Kapitałowa ORLEN Petrobaltic zamierza wykorzystywać autonomiczne statki USV do bezpiecznej realizacji zadań związanych z inwentaryzacją oraz monitoringiem podwodnym i nawodnym instalacji wydobywczych. Ważnym zadaniem bezzałogowych jednostek będzie również zabezpieczanie instalacji związanych z powstającymi morskimi farmami wiatrowymi Grupy ORLEN.
Polityka prezydenta Donalda Trumpa przeciwko operatorom statków wyprodukowanych w ChRL może sprawić, że do doków stoczni Republiki Korei napłyną nowe zamówienia. Analitycy VesselsValue ustalili, że do marca 2025 r., wartość zamówień przemysłu stoczniowego Korei Południowej przekroczyła już 138 mld dolarów. Dominują statki z sektor LNG. Wartość portfela zamówień oszacowano na 71,3 mld dolarów. Jest to około 52% całkowitej wartości zamówień Korei Południowej.
Administracja Donalda Trumpa nałożyła w środę sankcje przeciwko siatce osób, podmiotów i statków zaangażowanych w pozyskiwanie rosyjskiej broni, materiałów i kradzionego ukraińskiego zboża dla jemeńskich rebeliantów Huti.
Różnorodne oferty praktyk i staży, stanowiska firm i duże zainteresowanie ze strony studentów – tak wyglądały pierwsze w historii Uniwersytetu Morskiego w Gdyni Marynarskie Targi Pracy. Wydarzenie odbyło się 23 stycznia 2025 roku w samym centrum uczelni, w auli T. Meissnera.
Singapurska stocznia Strategic Marine przekazała 18 listopada br. statek CTV (Crew Transfer Vessel) StratCat 27. Zamówiona w marcu jednostka jest przeznaczona do obsługi farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. Jej operatorem jest Miliana Shipmanagement Limited, obsługujący m.in. platformy wydobywcze należące do LOTOS Petrobaltic S.A.
Od nabrzeża gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta lada moment odbije tankowiec Songa Atlantic, który przechodził tu trzeci przegląd klasowy.
Urządzenie posłuży do monitoringu i serwisowania podwodnej infrastruktury bałtyckich złóż naftowych B3 i B8, eksploatowanych przez spółkę Lotos Petrobaltic. Do jego zadań należeć będą m.in. pomiary konstrukcji podwodnych, inspekcje rurociągów i tras kablowych, podwodne cięcia elementów stalowych i usuwanie gruntu, badania nieniszczące, a także obsługa instalacji głowicowych oraz czyszczenie podwodnych elementów konstrukcyjnych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli