Singapurska stocznia Strategic Marine przekazała 18 listopada br. statek CTV (Crew Transfer Vessel) StratCat 27. Zamówiona w marcu jednostka jest przeznaczona do obsługi farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. Jej operatorem jest Miliana Shipmanagement Limited, obsługująca m.in. platformy wydobywcze należące do Lotos Petrobaltic S.A.
Dostarczony statek został zaprojektowany specjalnie do obsługi morskich farm wiatrowych, w związku z tym musi spełniać restrykcyjne wymagania efektywności, wydajności i bezpieczeństwa. StratCat 27 o nazwie Baltic Eagle ma rozpocząć działalność na Morzu Północnym, a następnie przejść do polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej na Morzu Bałtyckim.
- Cieszymy się, że z powodzeniem dostarczyliśmy StratCat 27. Statek został zbudowany z myślą o przyszłości, oferując gotowość hybrydową, zgodność z normami emisji i zdolność do pracy w trudnych warunkach morskich. Jesteśmy dumni z naszej współpracy i cieszymy się, że możemy wspierać ich dalsze sukcesy na rynku morskiej energetyki wiatrowej – przekazał Chan Eng Yew, dyrektor generalny Strategic Marine.
Dostawa statku ma zdaniem singapurskiej firmy wzmocnić jej zaangażowanie w rozwój rozwiązań morskich dla sektora energetyki odnawialnej i podkreślać doświadczenie w budowaniu statków, które spełniają rygorystyczne wymagania operacji morskich farm wiatrowych na całym świecie.
Konstrukcja statku jest oparta na zaawansowanych technologiach, które pozwalają na osiągnięcie optymalnych osiągów przy minimalnym zużyciu paliwa. StratCat 27 ma spełniać najnowsze wymagania dotyczące emisji spalin Tier III, umożliwiając w przyszłości dostosowanie do użytkowania alternatywnych, niskoemisyjnych źródeł energii. Jednostka będzie przystosowana do pracy w cięższych warunkach Morza Bałtyckiego dzięki zamontowaniu wzmocnionego poszycia kadłuba. StratCat 27 jest w stanie przewozić techników i zaopatrzenie na znaczne odległości, utrzymując przy tym wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa.
Według Strategic Marine jedną z kluczowych cech tego statku jest sprawne funkcjonowanie nawet
w najbardziej wymagających warunkach pogodowych. Ponadto StratCat 27 został wyposażony w
najnowocześniejsze systemy nawigacyjne i komunikacyjne, zapewniające
maksymalną wydajność operacyjną i bezpieczeństwo. Wnętrze jednostki
zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i wygodzie osób znajdujących
się na pokładzie, zapewniając też bezpieczeństwo podczas transferów
technicznych. Może pomieścić maksymalnie do 9 członków załogi oraz 24
techników obsługujących morskie farmy wiatrowe.
Miliana
Shipmanagement Limited to spółka należąca do grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic, będąca operatorem pięciu statków offshorowych. Firma
dostarcza rozwiązania dla przemysłu offshore, zapewniając
kompleksową obsługę od fazy projektowania po eksploatację. Obecnie wraz
Lotos Petrobaltic realizuje usługi na Morzu Północnym, świadcząc
prace rozpoznania geotechnicznego na lokalizacjach pod farmy wiatrowe.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej