Od nabrzeża gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta lada moment odbije tankowiec Songa Atlantic, który przechodził tu trzeci przegląd klasowy.
Songa Atlantic to wybudowany w 2010 roku tankowiec do transportu produktów chemicznych i naftowych. Do Stoczni Remontowej Nauta zawitał przed trzema tygodniami. Przy stoczniowym nabrzeżu przechodził trzeci przegląd klasowy. Jak mówi Roddy Ferguson, starszy operator w Songa Shipmanagement, opiekujący się operacją, po 15 latach od wejścia do eksploatacji bardzo ważne jest, żeby statek uzyskał najwyższą możliwą ocenę CAP (Condition Assessment Program – Program Oceny Stanu statku).
– Wykonaliśmy wiele prac stalowych, gdzie było to konieczne. Wszystko to zostało dzisiaj certyfikowane przez klasyfikatora. Obecnie testujemy szalupy ratunkowe, wszystkie systemy bezpieczeństwa na statku, pompę przeciwpożarową i podobne elementy, by przygotować statek do wypłynięcia – mówi Ferguson.
149-metrowy Songa Atlantic żegluje głównie po akwenach europejskich.
Został zbudowany w Turcji i zakupiony przez armatora dopiero półtora
roku temu. Jest to dość wyjątkowa jednostka w jego flocie, bo załadunek
odbywa się od strony rufy. Z kolei tzw. zbiorniki slop, zbierające wodę z
procesów czyszczenia elementów jednostki, znajdują się na pokładzie.
Songa
Atlantic jest już szóstym statkiem armatora, jaki zawitał do gdyńskiej
Nauty w tym roku. Jak mówi Roddy Ferguson, do końca roku można się
spodziewać w stoczni jeszcze jednej jednostki tej floty.
–
Jednym z powodów, dla których współpracujemy z Nautą, a współpracujemy
do wielu lat, jest to, że stocznia jest bardzo elastyczna i dostosowana
do naszych wymagań, które bywają dość wyjątkowe. Mamy statki budowane
specjalnie dla nas, ale kupujemy też jednostki z drugiej ręki, dlatego
mają one różne projekty. Dla nas więc każde dokowanie jest inne.
Potrzebujemy stoczni, która może się do tego dostosować – mówi Ferguson.
– Nauta rozumie, co jest dla nas ważne i co jest ważne dla naszych
klientów. Nie oddalibyśmy naszych statków do stoczni, która naszym
zdaniem się do nich nie nadaje lub nie osiąga jakości pracy, jakiej
oczekujemy – dodaje.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów