• <
nauta_2024

Stocznia Nauta: ważny przegląd klasowy tankowca

Fot. GospodarkaMorska.pl

Od nabrzeża gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta lada moment odbije tankowiec Songa Atlantic, który przechodził tu trzeci przegląd klasowy.

Songa Atlantic to wybudowany w 2010 roku tankowiec do transportu produktów chemicznych i naftowych. Do Stoczni Remontowej Nauta zawitał przed trzema tygodniami. Przy stoczniowym nabrzeżu przechodził trzeci przegląd klasowy. Jak mówi Roddy Ferguson, starszy operator w Songa Shipmanagement, opiekujący się operacją, po 15 latach od wejścia do eksploatacji bardzo ważne jest, żeby statek uzyskał najwyższą możliwą ocenę CAP (Condition Assessment Program – Program Oceny Stanu statku).

– Wykonaliśmy wiele prac stalowych, gdzie było to konieczne. Wszystko to zostało dzisiaj certyfikowane przez klasyfikatora. Obecnie testujemy szalupy ratunkowe, wszystkie systemy bezpieczeństwa na statku, pompę przeciwpożarową i podobne elementy, by przygotować statek do wypłynięcia – mówi Ferguson.

149-metrowy Songa Atlantic żegluje głównie po akwenach europejskich. Został zbudowany w Turcji i zakupiony przez armatora dopiero półtora roku temu. Jest to dość wyjątkowa jednostka w jego flocie, bo załadunek odbywa się od strony rufy. Z kolei tzw. zbiorniki slop, zbierające wodę z procesów czyszczenia elementów jednostki, znajdują się na pokładzie.

Songa Atlantic jest już szóstym statkiem armatora, jaki zawitał do gdyńskiej Nauty w tym roku. Jak mówi Roddy Ferguson, do końca roku można się spodziewać w stoczni jeszcze jednej jednostki tej floty.

– Jednym z powodów, dla których współpracujemy z Nautą, a współpracujemy do wielu lat, jest to, że stocznia jest bardzo elastyczna i dostosowana do naszych wymagań, które bywają dość wyjątkowe. Mamy statki budowane specjalnie dla nas, ale kupujemy też jednostki z drugiej ręki, dlatego mają one różne projekty. Dla nas więc każde dokowanie jest inne. Potrzebujemy stoczni, która może się do tego dostosować – mówi Ferguson. – Nauta rozumie, co jest dla nas ważne i co jest ważne dla naszych klientów. Nie oddalibyśmy naszych statków do stoczni, która naszym zdaniem się do nich nie nadaje lub nie osiąga jakości pracy, jakiej oczekujemy – dodaje.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.